سلوکانه: مرغ های وارداتی تحت نظارت به بازار عرضه می گردد

به گزارش مجله تانی بای، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر 750 کانتینر مرغ وارداتی وارد کشور شده که به 2 کانتینر اجازه مصرف داده نشده است.

سلوکانه: مرغ های وارداتی تحت نظارت به بازار عرضه می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، مهدی سلوکانه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران درخصوص واردات مرغ بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر 750 کانتینر مرغ وارداتی بنا به تشخیص ستاد تنظیم بازار و تحت نظارت های دامپزشکی وارد کشور شده است که در این میان 2 کانتینر به دلیل عدم تطابق با پروتکل های دامپزشکی ضبط و اجازه مصرف داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه سلامتی مردم خط قرمز ما است گفت: این اطمینان خاطر را به مردم عزیزمان می دهم واردات فراورده های خام دامی تحت سخترین پروتکل های بهداشتی و آزمایشگاهی دامپزشکی وارد کشور می گردد و اداره کل دامپزشکی استان تهران، با دقت و ریزبینی زنجیره های اصلی غذای مردم را رصد و پایش می نماید.

وی با اشاره به این که بخش بعدی نظارت های دامپزشکی بعد از توزیع فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه شروع می گردد، اضافه نمود: انجام بازرسی های بهداشتی از مراکز عرضه جهت کنترل شرایط بهداشتی مرکز، آنالیز شرایط محصول عرضه شده از نظر رعایت شرایط نگهداری و عرضه صحیح (کنترل زنجیره سرد)، آنالیز مستندات مربوط به فراوری فرآورده خام در حال عرضه از کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی تحت نظارت دامپزشکی، کنترل سالم بودن بسته بندی و مخدوش نبودن مشخصات درج شده بر روی محصولات بسته بندی شده، جزو نظارت های دامپزشکی استان است.

سلوکانه در انتها گفت: مردم عزیز فراورده های خام دامی مورد احتیاج خود را فقط از فروشگاه های تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید این کالا ها از فروشندگان دوره گرد و مراکز فاقد مجوز و تاییدیه دامپزشکی خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1840

به "سلوکانه: مرغ های وارداتی تحت نظارت به بازار عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلوکانه: مرغ های وارداتی تحت نظارت به بازار عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید