شیوه نامه های اصناف باید در بالاترین سطح اجرا گردد

به گزارش مجله تانی بای، فرمانده عملیات مقابله با کرونا با اشاره به شرایط ناپایدار و شکننده مالی در راستای بحران کرونا در کلان شهر تهران، بر رعایت اجرای هرچه دقیق تر شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی در بالاترین سطح توسط اصناف با هدف کاهش کرونا و تضمین افزایش سلامت مردم تاکید نمود.

شیوه نامه های اصناف باید در بالاترین سطح اجرا گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که با حضور نمایندگان اصناف مختلف همراه بود، تعامل و همکاری بیش از پیش روسای اتحادیه ها را با هدف تامین و تضمین سلامت فروشندگان و مشتریان خواهان شد.

وی با اشاره به این که طولانی شدن اپیدمی ها در تمامی جوامع موجب کاهش حساسیت مسئولان و مردم می گردد اضافه نمود: مهم ترین راهبرد توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت بیماری تا کنترل کامل اپیدمی کروناست.

دکتر زالی با بیان این که رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم در روزهای اخیر به پایین ترین سطح خود رسیده، گفت: در روزهای آغازین اجرای این طرح که با هدف کنترل شیوع کرونا انجام شد، این عدد در متوسط کشوری 83 درصد ثبت شد و این درحالیست که در خرداد به 26 درصد و در اوایل تیرماه به پایین ترین سطح خود رسید.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران تاکید نمود: شیوه نامه ها و رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف تضمین و افزایش سلامت مردم باید به صورت قطعی و در بالاترین سطح اجرایی گردد.

وی با اشاره به شرایط ناپایدار و شکننده مالی در راستای بحران کرونا گفت: اقتصاد کشور و صنوف مختلف توان رویارویی با موج جدید تعطیلی ها رو ندارد و باید به گونه ای هوشمندانه عمل گردد که تا جائی که ممکن است این اتفاق تلخ رخ ندهد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران هشدار داد: چنانچه شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی با قاطعیت اجرا نگردد مسائل جدی برای فروشندگان و خریداران در پی افزایش شیوع کرونا ایجاد خواهد شد.

دکتر زالی تاکید نمود: در شرایط فعلی همگرایی، بازنگری در نحوه اجرای شیوه نامه ها و دقت و وسواس در رعایت توصیه های بهداشتی می تواند برای کاهش آسیب به کسب و کار راهگشا باشد.

وی در ادامه کم شدن امواج ویروس کرونا را راه چاره مناسبی برای پیشگیری از آسیب به مشاغل مختلف ذکر کرد و افزایش ظرفیت نظارت ها را خواهان شد.

دکتر زالی گفت: مردم به عنوان ناظران فعال، نظارت بیشتر اتحادیه ها و بازبینی رعایت پروتکل های بهداشتی توسط صاحبان فرآیند می تواند به میزان قابل توجهی از شدت بار اپیدمی کووید 19 بکاهد.

زالی ادامه داد: باید به گونه ای روش های مداخله ای با هدف کنترل پاندمی کرونا در کسب و کارهای خرد و کلان اعمال گردد که شرایط مالی کشور احیا گردد.

آموزش و برنامه ریزی، ارتقا سطح فراگیری، ایجاد حس مسئولیت و آموزش استفاده از کانون های مجازی از دیگر مواردی بود که دکتر زالی بر ضرورت اجرای آن تاکید نمود و اضافه نمود: با همکاری، همدلی، ایجاد حس مسئولیت اجتماعی و اجرای دقیق و به هنگام توصیه ها می توان موجبات صیانت از جان مردم را فراهم کرد.

در این جلسه مواردی نظیر بهرمندی از ظرفیت رسانه ها با هدف آموزش بیشتر درباره آشنایی با ویروس کرونا، جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک به مراکز خرید، تقویت بازرسی صنوف، ارتقا فرهنگ آشنایی بیشتر مردم با پروتکل های بهداشتی، معین تر شدن فرآیندهای قضایی، برگزاری گشت های مشترک، توجه بیش از پیش به معیشت و شرایط مالی و مشارکت بیشتر روسای اتحادیه ها برای استفاده و اجرای بهینه شیوه نامه ها مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1181

به "شیوه نامه های اصناف باید در بالاترین سطح اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه های اصناف باید در بالاترین سطح اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید