صندوق بین المللی پول، بدهی جهان رو به وخامت است

به گزارش مجله تانی بای، صندوق بین المللی پول یک بار دیگر پیش بینی خود برای اقتصاد جهانی را کاهش داد و هشدار داد که با تلاش دولت ها برای مقابله با ویروس کرونا شرایط بدهی جهانی رو به وخامت خواهد گذاشت.

صندوق بین المللی پول، بدهی جهان رو به وخامت است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از سی ان بی سی، صندوق بین المللی پول یک بار دیگر پیش بینی خود برای اقتصاد جهانی را کاهش داد و هشدار داد که با تلاش دولت ها برای مقابله با ویروس کرونا شرایط اعتبارات عمومی به شدت رو به وخامت گذاشته است.

صندوق بین المللی پول در چشم انداز اقتصادی جدید خود گفت که پیش بینی می کند اقتصاد جهانی در سال جاری با رکودی 4.9 درصدی روبرو شود که این نسبت به پیش بینی قبلی رکود 3 درصدی که در ماه آوریل اجرا شده بود خیلی بدتر شده است.

صندوق همچنین پیش بینی ریکاوری اقتصادی خود در سال 2021 را هم کاهش داد و پیش بینی کرد که در سال آینده اقتصاد جهانی 5.4 درصد رشد کند، در حالی که قبلاً در ماه آوریل این میزان 5.8 درصد پیش بینی شده بود.

آی ام اف در توضیح کاهش های اجرا شده در پیش بینی های خود گفت: به نظر می رسد محدودیت های قرنطینه ای مقابله با ویروس کرونا در طول نیمه دوم سال پابرجا بمانند و تولید و زنجیره های تأمین از این موضوع آسیب ببینند.

آی ام اف هشدار داد: سطح بدهی جهانی سال جاری از 100 درصد تولید ناخالص داخلی بالاتر خواهد رفت.

همچنین در این چشم انداز تخمین زده شد که کاهش ساعات کاری در نیمه دوم سال جاری به علت محدودیت های مقابله با کرونا معادل بیکاری 300 میلیون نفر با شغل تمام وقت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1053

به "صندوق بین المللی پول، بدهی جهان رو به وخامت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول، بدهی جهان رو به وخامت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید