طرح غربالگری هلال احمر در یزد موفقیت آمیز بود

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران/یزد مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به موفقیت آمیز بودن طرح غربالگری و تب سنجی هلال احمر استان در مبادی ورودی شهرهای استان باتوجه به اهداف مدنظر، گفت: در زمان فعالیت پایگاه های غربالگری هلال احمر قریب 576 هزار نفر غربالگری شدند.

طرح غربالگری هلال احمر در یزد موفقیت آمیز بود

دکتر محسن حرازی زاده امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که هدف از اطلاعرسانی در مورد اقدامات هلال احمر در جریان مبارزه با بحران کرونا بزرگنمایی فعالیت های اجرا شده نیست، گفت: امیدواریم با کمک رسانه ها خدمات این جمعیت به نحو مطلوب به مخاطبان معرفی شود و از طرفی با شفاف سازی امور، اثربخشی خدمات خود را افزایش دهیم.

وی افزود: اطلاعرسانی در مورد خدمات ارائه شده همچنین منجر به تقویت اعتماد عمومی نسبت به فعالیت های هلال احمر می شود و مانع از جایگزینی برخی اخبار و اطلاعات نادرست از طریق فضاهای مجازی جهت مخاطبان می شود.

وی با اشاره به فعالیت 170 نفر به عنوان پرسنل هلال احمر استان، گفت: ماهیت کار هلال احمر به نحوی است که بیشتر از توان اعضا و داوطلبان خود که در همه رده های سنی و مشاغل مختلف هستند، بهره گرفته می شود و برحسب توانمندی و آموزش های ارائه شده به آنها شاهد پیروزیت ها و کاستی ها در فعالیت ها هستیم.

حرازی زاده با بیان این که در طول سال و به طور معمول شاهد فعالیت 12 پایگاه امداد جاده ای هلال احمر در استان هستیم، شرح داد: هرچند هلال احمر با توجه به نزدیکی به ایام نوروز بحث ارائه خدمات سفر را دنبال می کرد ولی بروز بجران کرونا و شیوع این بیماری باعث شد تا فرایند کار جمعیت متفاوت از سالهای گذشته شود و به سمت پیشگیری و مقابله با کرونا سوق یابد.

وی گفت: از ابتدایی ترین اقدامات قبل از ابلاغ دستور العمل کشوری استقرار تیم های غربالگری و تب سنجی در خاتمهه مسافربری و راه آهن یزد بود که در ادامه به مبادی ورودی استان و شهرها گسترش یافت به نوعی تعداد این پایگاه ها در مقطعی به 25 نیز رسید.

به گفته وی، در مقطع زمانی فعالیت این پایگاه ها در مجموع 1596 نفر روز داوطلب از حوزه جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در مجموع تعداد 244 هزار و 38 خودرو با جمعیتی معادل 575 هزار و 661 نفر را مورد غربالگری قرار دادند که از این تعداد 1329 نفر تب دار و 833 نفر به مراکز درمانی ارجاع شدند.

این مسئول گفت: نگاه هلال احمر استان یزد از این اقدام علاوه بر پبام هشدار به مردم در مورد خطر ابتلا به این بیماری، ایجاد آرامش در بین مردم بود که براساس ارزیابی ها در این خصوص پیروز عمل کردیم.

به گفته وی، البته عملآ بعد از طرح فاصله گذاری اجتماعی و تصمیم ستاد کشوری و به رغم پیروزیت در اجرا، پست های غربالگری هلال احمر حسب مصوبه کشوری فعالیت خود را متوقف کردند.

وی از دیگر اقدامات هلال احمر در قالب برخی زیرساختها مانند خانه های هلال را تهیه و تامین برخی نیازهای بخش درمان ذکر کرد و گفت: به همین دلیل و تا تاریخ 19 فروردین، 6511عدد گان، 2549 عدد کلاه، 3380 عدد ساق دست، 8582 عدد پاپوش ، 1700 عدد ماسک و 3022 عدد لباس محافظت شخصی تولید شد.

مدیر عامل هلال احمر استان با بیان این که خوشخبتانه داوطبان در برخی امور جلوتر از مجموعه ستادی هلال احمر بودند، بیان نمود: به حمد الهی از تامین مواد اولیه توسط خیرین تا مشارکتهای مردمی برای تولید ماسک و سایر اقلام و پشتیبانی جهت تامین و توزیع اقلام، چرخه خوبی در هلال احمر شکل گرفت.

حرازی زاده از دیگر اقدامات اجرا شده در این مدت علاوه بر کارهای آموزشی و اطلاعرسانی را گندزدایی و ضدعفونی معابر و خودروها و تامین و توزیع بسته های غذایی جهت نیازمندان ذکر کرد و گفت: در حوزه داوطلبان طرح هاتفان امید نیز دنبال شد که طی آن برای خانواده های مبتلا به کرونا پفراینده تشکیل و با همکاری مددکاران بیمارستان ها، کمک هزینه ای در حدود 300 هزار تومان برای آنها واریز شد که بعضاً نیز بیشتر از این مقدار مبلغ به برخی خانواده ها کمک شد.

این مسئول با تاکید بر مدیریت خوب مسئولان ارشد استان در رابطه با مهار این بیماری در مقایسه با برخی دیگر استانها، گفت: بروز این بحران در کنار تمام خساراتی که تا به امروز وارد کرده، فرصت مغتنمی برای اثبات توانمندی های هلال احمر و تجدید بیعت اعضاء این جمعیت بود.

حزاری زاده در خاتمه از همکاری رسانه ها و هنرمندان نیز قدردانی کرد و با تاکید بر اهتمام همه مردم به در خانه ماندن برای قطع چرخه این بیماری، اعلام کرد: هلال احمر ازهر طرح و ایده ای که بتواند ایفاگر نقشی از سوی هلال احمر در جهت شکست کرونا باشد، حمایت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 873

به "طرح غربالگری هلال احمر در یزد موفقیت آمیز بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح غربالگری هلال احمر در یزد موفقیت آمیز بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید