طرح قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

به گزارش مجله تانی بای، قانونگذاران آمریکایی امروز طرحی را معرفی کردند تا مانع تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان شوند.

طرح قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دموکرات های کنگره آمریکا امروز (پنجشنبه) طرحی را معرفی کردند تا طرح دونالد ترامپ برای خروج 9 هزار و 500 سرباز آمریکایی از آلمان را متوقف نمایند.

به نوشته رویترز، این قانون گذاران آمریکایی این اقدام را با منع بودجه برای خروج نیرو های آمریکایی از اروپا بدون تأیید کنگره انجام خواهند داد.

الیوت اِنگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و باب منندز سناتور دموکرات این مجلس، با معرفی این طرح نگرانی خود را در کنگره آمریکا از طرف دموکرات ها و همچنین از سوی بعضی جمهوری خواستار هوادار ترامپ درباره تصمیم وی برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان ابراز کردند.

رویترز نوشت این طرح استفاده از بودجه برای خروج یا کاهش نیرو های مسلح آمریکا در اروپا را ممنوع می نماید؛ مگر آنکه دولت کشور میزبان این سربازان، چنین درخواستی داشته باشد یا اینکه رئیس جمهور آمریکا 180 روز پیشتر، این تصمیم را اعلام، آن را توجیه و کنگره آن را تأیید کند و وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا نیز درباره آن شهادت دهند.

الیوت اِنگل در بیانیه ای گفت: تصمیم فاجعه آمیز رئیس جمهور ترامپ مبنی بر خارج کردن هزاران سرباز از آلمان و کاهش کل نیرو ها در این کشور، امنیت ملی ما را به خطر می اندازد.

وی اضافه نمود: طرح ما، دولت (ترامپ) را از انجام این سیاست فجیع باز می دارد.

بر اساس اصل تفکیک قوا در قانون اساسی، کنترل هزینه های دولت در دست مجلس سنا و مجلس نمایندگان است و نه کاخ سفید.

قانونگذاران آمریکایی غالباً از اختیارات خود در زمینه کنترل مخارج دولت به عنوان اهرم فشاری برای اثرگذاری بر تصمیم های قوه مجریه استفاده می نمایند.

بن هاجز، فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش آمریکا در اروپا تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را خطایی عظیم دانست.

هم اکنون 34 هزار نیروی نظامی آمریکا در آلمان مستقر هستند. با اجرای تصمیم جدید ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از آلمان، تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور به 25 هزار نفر می رسد.

ترامپ از آلمان به دلیل بی توجهی به پرداخت سهمش در تأمین بودجه دفاعی ناتو انتقاد نموده است.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه در شرح کاهش نیروهای آمریکایی از این کشور در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: قدردان همکاری های صورت گرفته با آمریکا ظرف چند دهه گذشته هستیم. این [همکاری ها] به سود هر دو کشور است.

وزیر امور خارجه آلمان سپس ضمن ابراز تأسف بابت خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از این کشور گفت: ما شرکای نزدیکی در اتحاد فرا آتلانتیک هستیم اما [روابط ما] پیچیده است.

مقامات آلمان روز دوشنبه خبر دادند که آمریکا هنوز اطلاعی به این کشور درباره خروج نیروهایش از آلمان نداده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 985

به "طرح قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید