فراخوان سفیر چین در قزاقستان

به گزارش مجله تانی بای، قزاقستان سفیر چین در این کشور را به وزارت خارجه فراخواند.

فراخوان سفیر چین در قزاقستان

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ، وزارت امور خارجه قزاقستان سفیر چین در این کشور را احضار کرد و مراتب اعتراض کشورش را نسبت به مقاله ای که در آن گفته شده قزاقستان مشتاق است بخشی از چین باشد، گفت.

در بیانیه وزارت خارجه قزاقستان آمده است: مقاله ای با عنوان چرا قزاقستان مشتاق بازگشت به چین است که در وب سایت sohu.com به چاپ رسیده مغایر با روح شراکت راهبردی جامع و دائمی است که به طور رسمی میان دو کشور اعلام شده است.

وزارت خارچه چین تا به امروز واکنشی در این رابطه نداشته است. این مقاله ابتدا به تاریخ قزاقستان می پردازد و اشاره می نماید که بسیاری از رهبران قبایل قزاقستان با امپراتوری چین اعلام همبستگی نموده اند.

در این مقاله آمده است قزاقستان بطور تاریخی بخشی از قلمرو چین بوده است. چین که همسایه قزاقستان است در بخش صنایع نفت این کشور سرمایه گزاری فراوانی انجام داده است. پکن به دنبال گسترش منطقه حیاتی خود به سمت آسیای مرکزی و قفقاز است. این کشور یکی از بزرگترین سرمایه گذاران خارجی در این منطقه محسوب می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 890

به "فراخوان سفیر چین در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان سفیر چین در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید