قرنطینه در جمهوری آذربایجان برای یک ماه دیگر تمدید شد

به گزارش مجله تانی بای، ابراهیم محمداف سخنگوی هیات دولت جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به این که اغلب موارد ابتلای به کرونا ویروس در شهرهای باکو ، سومقایت، گنجه ، لنکران و آبشرون بروز نموده است ، محدویت های قرنطینه در این شهرها به تدریج از بین برده خواهد شد .

قرنطینه در جمهوری آذربایجان برای یک ماه دیگر تمدید شد

ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا روز آدینه بیان کرد، رژیم قرنطینه ویژه در این کشور تا 31 ماه می(برابر 11 خرداد ماه) تمدید می گردد.

به گزارش ایرنا، با این حال بعضی محدودیت های به کار گرفته شده لغو می گردد و فعالیت نهادهای دولتی امور تامین اجتماعی، واحدهای خرده فروشی، خدمات حقوقی، آرایشگاهها، سالن های زیبایی و خدمات زیبایی، رستورانها، کافه و چایخانه ها از 4 ماه می (برابر 15 اردیبهشت ماه) جاری از سرگرفته خواهد شد.

براساس گزارش یاد شده، همچنین به غیر از چند شهر عظیم از جمله باکو ، سومقایت ، گنجه ، لنکران و آبشرون، محدودیت های به کار گرفته شده در رابطه با تردد مردم در شهرها و شهرستانهای دیگر و نیز در جمهوری خودمختار نخجوان از 15 اردیبهشت برطرف می گردد.

بنا به این گزارش، در دوره رژیم قرنطینه ویژه ، تجمع مردم به تعداد بیش از 10 نفر در اماکن تفریحی، پارک ها و غذاخوری ها در سراسر جمهوری آذربایجان ممنوع است و نیز تعطیلی مهد کودک ها ، مدارس و دانشگاهها تا 15 اردیبهشت تمدید می گردد.

ابراهیم محمداف سخنگوی هیات دولت جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به این که اغلب موارد ابتلای به کرونا ویروس در شهرهای باکو ، سومقایت، گنجه ، لنکران و آبشرون بروز نموده است ، محدویت های قرنطینه در این شهرها به تدریج از بین برده خواهد شد .

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تا به حال یک هزار و 854 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که یک هزار و 365 نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده و 25 نفر جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر 464 نفر مبتلا به کرونا ویروس در جمهوری آذربایجان در بیمارستانهای تخصصی این کشور تحت درمان قرار می گیرند که شرایط 15 نفر از آنها وخیم اعلام شده است .

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 931

به "قرنطینه در جمهوری آذربایجان برای یک ماه دیگر تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه در جمهوری آذربایجان برای یک ماه دیگر تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید