لاوروف: از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت می کنیم

به گزارش مجله تانی بای، وزیر خارجه روسیه از تقاضای ایران برای عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای استقبال کرد.

لاوروف: از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت می کنیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت کرد.

به نوشته وبگاه سی ان اس، لاوروف که در نشست رایسینا در دهلی نو، پایتخت هند صحبت می کرد، درباره عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: ایران یک عضو ناظر است و ما از درخواست این کشور برای عضویت کامل در این سازمان حمایت می کنیم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که اکثر کشورهای این سازمان از این تقاضا حمایت می نمایند و مسکو اطمینان دارد که این خواسته نهایتا محقق می گردد.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد گفته است: من اظهارات وزیر خارجه روسیه را ملاحظه نکرده و بعدا آن را آنالیز خواهم کرد. می دانم که ایران از قبل عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای است و مدتهاست که در رویدادهای مربوطه حضور پیدا می نماید. با توجه به گسترش سازمان همکاری شانگهای، چین در ارتباط نزدیک با سایر اعضا در این زمینه تصمیم گیری می نماید. (جزئیات بیشتر)

سازمان همکاری شانگهای در سال 2001 به میزبانی چین تاسیس شد و در حال حاضر چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و هند اعضای دائمی کامل آن هستند. ایران، بلاروس، افغانستان و مغولستان اعضای ناظر سازمان همکاری شانگهای هستند و جمهوری ارمنستان، جمهوری آذربایجان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا به عنوان شریک گفت و گو در این سازمان حضور دارند.

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 595

به "لاوروف: از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید