لِودئو T60؛ تقلید چینی از چینی!

به گزارش مجله تانی بای، مجموعه شهر خودرو پس از عرضه ناموفق ریگان کوپا و شکایت دو هزار خریدار این کراس اوور چینی که شباهت بسیاری به پورشه ماکان در ظاهر (و نه در باطن!) دارد وارد دوره ای از رکود شد، اما اخیراً تصاویری از شوروم این شرکت در تهران منتشر شده که میزبانی کراس اوور چینی دیگری را بر عهده گرفته است: لودئو T60.

لِودئو T60؛ تقلید چینی از چینی!

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش روزنامه هفت صبح، هرچند شهر خودرو اعلام نموده این شرکت تنها وظیفه عرضه این محصول به بازار را برعهده دارد و ماموت خودرو عهده دار مونتاژ آن شده است؛ شرکتی که تا قبل از ممنوعیت واردات خودرو، بازار ایران را با عرضه فولکس واگن پاسات، تیگوان و گلف GTI متنوع تر کرد.

لودئو که در سال 2018 تاسیس شد در ابتدا یکی از برند های زیرمجموعه شرکت یما بود و خودرو های الکتریکی آن را فراوری می کرد. یما کار خود را در سال 2012 با کپی های بسیار ضعیف از سوبارو فارستر شروع کرد و در سال 2015 که بالاترین میزان فروش خود از ابتدای فعالیت تا امروز را تجربه نموده، پیروز به فروش حدود 40 هزار دستگاه خودرو در یک سال شده است. عملکرد لودئو، اما پیروز بود و این شرکت توانست در ژانویه 2019 یما را بخرد.

لودئو T60 نخستین بار سال 2019 و با نام یما T60 معرفی گردید. محصولی که بلافاصله عنوان پرفروش ترین خودروی ساخت یما را در سال های 2019 و 2020 از آن خود می نماید. این کراس اوور چینی علاوه بر وطن خود در دیگر بازار های آسیایی همچون فیلیپین، کامبوج و لائوس نیز خودرویی پرفروش بوده است.

همان طور که گفتیم از نظر ظاهری نمی توان منکر شباهت بین لودئو T60 و جیلی بویو و پروتون X70 شد.

اما برای ایرانیان نمای جلوی خودرو بیش از هر خودروی دیگری یادآور تیگوان است. چراغ های مستطیلی شکل به همراه جلوپنجره تزئین شده با نوار های کرومی و سپر پلاستیکی امضای لودئو به عنوان کراس اووری چینی است، اما در نمای پشت شباهت عجیبی بین این خودرو و ام وی ام X55 وجود دارد: چراغ های مستطیلی که با نواری کرومی به هم وصل شده اند. شیوه طراحی سقف و خطوط کابین نیز از X55 الگوبرداری شده است.

در نمای داخلی شرایط بهتری حکمفرماست. رنگ زمینه در طراحی قطعات داخلی مشکی است و در میان داشبورد یک خط نقره ای رنگِ کشیده جلوه خاصی را به فضای داخلی خودرو داده است. یک صفحه نمایشگر لمسی در وسط و بین خروجی های تهویه عمودی قرار گرفته است و خروجی های تهویه کناری، برخلاف آنچه در وسط دیده می گردد، افقی طراحی شده اند. نکته جذاب دیگری که می توان به آن اشاره نمود، پنل سیستم تهویه این خودرو است که هیچ دکمه ای ندارد و به صورت لمسی کنترل می گردد. این خودرو در کامل ترین تیپ به آپشن های روز مجهز است.

برای T60 سه پیشرانه وجود دارد که حجم دوتای اول 1.5 لیتر و حجم سومی دو لیتر است: اولی تنفس طبیعی 112 اسبی، دومی توربوی 156 اسبی و سومی توربوی 177 اسبی. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای همه مدل CVT است که با توجه به عدم محبوبیت آن و کیفیت پایین گیربکس های چینی نقطه ضعفی برای T60 به شمار می رود. اگر T60 با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه گردد، شکست آن قطعی است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1377

به "لِودئو T60؛ تقلید چینی از چینی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لِودئو T60؛ تقلید چینی از چینی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید