ماکرون خواهان روابط مستحکم با انگلیس پس از اجرای برگزیت

به گزارش مجله تانی بای، رئیس جمهور فرانسه در پیغام سال نو میلادی خود خواهان حفظ استحکام روابط با انگلیس، پس از اجرای برگزیت شد.

ماکرون خواهان روابط مستحکم با انگلیس پس از اجرای برگزیت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه سه شنبه شب گفت خواستار روابطی مستحکم با انگلیس پس از خروج آن از اتحادیه اروپا است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ماکرون در پیغامی تلویزیونی به مناسبت شروع سال نو میلادی، گفت: جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا آزمونی برای کشور ما است. من به کوشش جهت حفظ روابطی مستحکم بین کشورهایمان ادامه خواهم داد.

مجلس انگلیس پس از کشمکش های فراوان، روز 29 آذر ماه سال جاری پایان به سوی خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه (11 بهمن) گام برداشت و طرح نخست وزیر بوریس جانسون برای برگزیت را تصویب کرد.

جانسون برای دریافت این رأی از مجلس مجبور شد به انتخابات زودهنگام متوسل گردد و ترکیب نمایندگان را به نفع حزب خود تغییر دهد.

انگلیس قرار است روز 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج گردد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، انگلیس نخستین کشوری است که از این اتحادیه خارج می گردد.

سال 2016 بیشتر نظرسنجی های قبل از همه پرسی از رای مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا حکایت داشتند، اما با شمارش آرای صندوق ها بعد از برگزاری همه پرسی، نتیجه به شکل دیگری رقم خورد و دولت مجبور شد شرایط لازم برای خروج از تحادیه اروپا را فراهم کند.

از سوی دیگر ماکرون نیز در فرانسه با بحران داخلی دست وپنجه نرم می نماید. طرح دولت او درخصوص مستمری بازنشستگان به اعتصابات و اعتراضات گسترده در این کشور انجامید.

علی رغم دعوت ماکرون از کارکنان بخش حمل ونقل فرانسه برای سرانجام دادن به اعتصابات، سال نو میلادی در حالی شروع شده است که شمار بالایی از مسافران در پایانه ها سرگردان مانده اند.

با این که اتحادیه های کارگری در این کشور خواستار توقف برنامه ماکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما ماکرون می خواهد که سن بازنشستگی از 62 به 64 سال کاهش دهد.

ماکرون در این پیغام تلویزیونی گفت، دولت این طرح بازنشستگی را تمام و کمال اجرا خواهد نمود و از مواضعش کوتاه نخواهد آمد و نگرانی های مخالفانش مانعی برای ایجاد تغییرات در کشور نخواهد بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 669

به "ماکرون خواهان روابط مستحکم با انگلیس پس از اجرای برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون خواهان روابط مستحکم با انگلیس پس از اجرای برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید