مجموعه شعر ایمای مهشید منتشر شد

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، مهشید تجلیان متخلص به مهشید در گفت و گو با ایبنا درباره هفتمین اثرش و اینکه از چه زمانی شعر گفتن را شروع کرد گفت: از کودکی علاقه وافری به شعر و ادب پارسی داشتم و از 11 سالگی سرودن شعر را شروع کردم و با تشویق و حمایت خانواده، در 16 سالگی، نخستین مجموعه شعر خود را به چاپ رساندم.

مجموعه شعر ایمای مهشید منتشر شد

او ادامه داد: تا به امروز مجموعه شعرهای مینای مهشید در سال 1387، مجموعه شعر ماه و مهشید در سال 1388، سیمای مهشید در سال 1393، رویای مهشید در سال 1396، تجلی مهشید در سال 1397 و مجموعه رباعی و دوبیتی با نام ایمای مهشید در سال 1399 و همچنین یک سرگذشت نامه با عنوان 12 سال عاشقی در سال 1390 از او منتشر شده است.

تجلیان اضافه نمود: مجموعه شعر ایمای مهشید هفتمین اثر من است که دربردارنده 110 شعر در قالب های رباعی و دوبیتی که متضمن ایجاز و اختصار و متناسب با ذائقه ادبی مخاطبان شعر معاصر است و با زبانی ساده، روان و صمیمی به موضوعات و مضامین مختلف اخلاقی، اجتماعی، عشق و عرفان، تاملاتی پیرامون مفهوم زندگی و مرگ، لزوم برخورداری از تعهد و پایبندی های اخلاقی به ویژه در عرصه شعر و ادبیات، بیان دغدغه های جوانان و سایر ضرورت های فکری و فرهنگی جامعه ایرانی پرداخته است.

او توضیح داد: بهره گیری از نگاهی نکته سنج و شاعرانه، پایبندی نسبت به آرمان ها، گرایش های اعتقادی و نیز اصول و ارزش های اخلاقی و انسانی، دغدغه مندی متعهدانه و احساس مسئولیت نسبت به امور و جریانات فرهنگی و اجتماعی و گاه استفاده از بیانی طنزآمیز و انتقادی را می توان از جمله ویژگی ها و خصوصیات اشعار این مجموعه به شمار آورد.

گفتنی است که شاعر در مجموعه های پیشین در قالب های غزل، دوبیتی پیوسته، مثنوی و قطعه طبع آزمایی نموده و همچنان در هر دو زمینه شعر و نثر فعالیت می نماید.

مجموعه شعر ایمای مهشید با 110 شعر در قالب های رباعی و دوبیتی در 72 صفحه توسط انتشارات مرسل کاشان و با قیمت 15هزار تومان به تازگی راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1233

به "مجموعه شعر ایمای مهشید منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه شعر ایمای مهشید منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید