مخالفت بی فایده بعضی باشگاه ها برای تعطیلی لیگ برتر، فدراسیون فوتبال مقتدرانه عمل کند

به گزارش مجله تانی بای، مخالفت چندین باشگاه برای نیمه تمام ماندن مسابقات این فصل فوتبال ایران بی فایده بوده و در این میان ضروری است فدراسیون فوتبال با عملکرد مقتدرانه رقابت های این فصل را به پایان برساند.

مخالفت بی فایده بعضی باشگاه ها برای تعطیلی لیگ برتر، فدراسیون فوتبال مقتدرانه عمل کند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، رقابت های باشگاهی فوتبال ایران پس از آنکه قرار شد از 29 خرداد آغاز گردد با توجه به ناآماده بودن تیم ها قرار شد از 4 تیر با برگزاری ملاقات معوقه فولاد خوزستان و استقلال از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ازسرگیری گردد و از 8 تیر نیز هفته بیست و دوم لیگ آغاز گردد.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که در بعضی کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، هلند و بلژیک و همچنین امارات در آسیا تصمیم به تعطیلی مسابقات گرفته شد و تنها در امارات بود که تکلیف تیم نخست معین نشد. البته در بسیاری کشورها کلید آغاز دوباره مسابقات زده شد و به عنوان نمونه شاهد برگزاری مسابقات باشگاهی در آلمان، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و پرتغال در اروپا و کره جنوبی در آسیا هستیم.

در تمامی کشورهایی که مسابقات تعطیل یا برگزار شده شاهد اعتراض تیمی به این تصمیم نبودیم و تنها در فرانسه تیم آمیان به سقوط خود شکایت کرد که این مسئله هم ربطی به تعطیلی مسابقات نداشت. در ایران از زمانی که مسابقات تعطیل شد شاهد کوشش بسیاری باشگاه ها برای نیمه تمام ماندن مسابقات بودیم و مخالفت ها بدون وقفه ادامه داشته است.

حالا که چند روزی هم تا آغاز مسابقات باقی مانده باز هم شاهد مقاومت تیم ها برای بازی نکردن هستیم و این موضوع ریشه در اقتدار فدراسیون فوتبال دارد. اینکه سازمان لیگ مجوز برگزاری بازی ها را منوط به ستاد مقابله با کرونا با ورزش بداند و این ستاد هم به صورت واضح مهر تأیید بر انجام مسابقات در تاریخ اعلام شده، نزده است.

تردیدی وجود ندارد که امکانات باشگاه های ایرانی قابل قیاس با بسیاری همتایان خود در سایر کشورها نیست اما نباید این موضوع تبدیل به بهانه گردد. اینکه بسیاری باشگاه ها اعلام کردند چندین عضو تیمشان به ویروس کرونا مبتلا هستند اما در عرض چند روز آمارها کاهشی می گردد و این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که مبتلایان در خوش بینانه ترین حالت 14 روز پس از ابتلا به بهبودی کامل می رسند، گویای آن است که از هر روشی برای تعطیلی مسابقات استفاده می گردد.

نداشتن عزم جدی برای برگزاری مسابقات و پیگیری نکردن صحیح تمرینات در ایام کرونا هم باعث شده تا تیم ها در بازی های محبت آمیز مصدومان مختلفی داشته باشند و متضرر شوند. بحث درآمد سازمان لیگ از تبلیغات محیطی هم نباید عامل مخالفت تیم ها باشد چون بخشی از این درآمد به همراه حق پخش تلویزیونی نصیب باشگاه ها می گردد و بهترین راه ادامه مسابقات است تا صندلی تمامی تیم ها درون زمین معین گردد.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1043

به "مخالفت بی فایده بعضی باشگاه ها برای تعطیلی لیگ برتر، فدراسیون فوتبال مقتدرانه عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت بی فایده بعضی باشگاه ها برای تعطیلی لیگ برتر، فدراسیون فوتبال مقتدرانه عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید