مذاکرات تلفنی لاوروف و دبیرکل سازمان ملل

به گزارش مجله تانی بای، وزیر خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، درباره روند اوضاع در سوریه، با توجه به نتایج نشست سران روسیه-ایران-ترکیه در آنکارا و همچنین افزایش تنش در منطقه خلیج فارس به مصاحبه پرداختند.

مذاکرات تلفنی لاوروف و دبیرکل سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در گفت وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، روند حل و فصل اوضاع سوریه، با توجه به نتایج بدست آمده در نشست سران روسیه-ایران-ترکیه در آنکارا و همچنین افزایش تنش در منطقه خلیج فارس را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، در جریان این مذاکرات، طرفین مسائل مهم در دستورکار سازمان ملل را مورد بررسی قرار دادند، البته توجه اصلی مذاکرات به روی اهداف معین شده برای حل و فصل سیاسی در سوریه در نتیجه پنجمین نشست سه جانبه روسای جمهوری کشورهای ضامن صلح در چارچوب مذاکرات آستانه در تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور ماه) در آنکارا قرار داشت. لاوروف و گوترش همچنین درباره روند اوضاع و افزایش تنش در منطقه خلیج فارس بعد از حمله پهپادی به پالایشگاه نفتی در عربستان سعودی نیز به تبادل نظر پرداختند.

دوشنبه گذشته پنجمین دور از نشست های مرتب ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در آنکارا برگزار گشت. موضوع اصلی در این مذاکرات اوضاع نظامی، سیاسی و انسانی در سوریه بخصوص در استان ادلب و راه های حل و فصل مسالمت آمیز آنها بود که اصلی ترین هدف معین شده آغاز به کار هر چه سریعتر کمیته قانون اساسی سوریه، زیر نظر سازمان ملل در ژنو بود. رهبران سه کشور در پایان مذاکرات خود اعلام کردند که نشست سران بعدی در تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 360

به "مذاکرات تلفنی لاوروف و دبیرکل سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات تلفنی لاوروف و دبیرکل سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید