معرفی بهترین کابین های خودرویی دهه 90 میلادی

به گزارش مجله تانی بای، وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: دهه 90 میلادی جزو بهترین زمان ها برای زندگی بوده است. موزیک در این دهه گسترش یافت و موسیقی رپ نیز به عنوان سبک جدیدی عرض اندام کرد. شلوار های جین بیش از پیش مورداستفاده قرار گرفتند و فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی نیز هنوز اختراع نشده بودند.

معرفی بهترین کابین های خودرویی دهه 90 میلادی

خودروسازان نیز یاد گرفته بودند چگونه با قوانین زیست محیطی کنار بیایند و تکنولوژی رو به پیشرفت نیز سطح جدیدی از هندلینگ و چسبندگی را در خودرو ها ایجاد کرده بود.

وقتی بحث کابین خودرو ها در دهه 90 می شود باید بدانیم که شیشه برقی هنوز هم جزو موارد قابل ذکر بوده و البته خبری از کیسه های هوای جانبی یا استارت دکمه ای نبوده است. ما همچنین باید به ستون های نازک، چرم واقعی و صندلی های گرم شونده به عنوان آپشنی بسیار لوکس اشاره کنیم. در این نوشتار نگاهی خواهیم داشت به خودرو هایی که بهترین کابین در دهه 90 میلادی را داشته اند.

مک لارن F1

همانند فراری F40، مک لارن F1 پرفورمنس دنیای خودرو را چند پله ارتقا داد. البته برخلاف فراری، این خودرو گنجایش سه نفر را داشت. طراحی کابین از نظر ارگونومی بسیار خوب صورت گرفته بود و حتی صندلی فیبر کربنی مرکزی برای راننده اگرچه نازک بود، اما طراحی راحتی برای بدن داشت. پدال های قابل تنظیم نیز باعث ایجاد موقعیت عالی برای راننده می شدند. F1 حتی فضای ذخیره ای بار قابل توجهی داشته هرچند در رانندگی های طولانی با مشکل انتقال گرمای موتور به اثاثیه و بار باید کنار بیایید.

تویوتا سوپرا

چهارمین نسل تویوتا سوپرا عموماً به خاطر پیشرانه فوق العاده 2JZ-GTE شناخته می شود. هنوز هم سوپرا های 1000 اسبی به چشم می خورند، اما ما باید به کلیت خودرو هم اشاره کنیم که به اندازه پیشرانه خوب بوده است. یکی از نقاط قوت این نسل سوپرا کابین آن بوده است. چیزی که تویوتا و ب ام و در طراحی نسل جدید سوپرا فراموش کرده اند فوق العاده بودن کابین نسل چهارم این خودروی ژاپنی بوده است. داشبورد خودرو حالتی قوسی شکل گرفته و به کنسول مرکزی می رسد و آنجاست که دسته دنده درست سر جای خود قرار می گیرد. وقتی به کابین سوپرای جدید نگاه کنید آن را فاقد حس و استایل افسانه ای نسل پیشین خواهید دانست.

فولکس واگن گلف GTI نسل دوم

مدل های اولیه گلف GTI از کابینی عملکردی و البته فوق العاده سود برده بودند. البته که دسته دنده توپ گلف در این خودرو وجود داشت و الگوی جذابی برای صندلی های GTI 1992 بکار رفته بود. همچنین کیفیت متریال کابین برای زمان خود بسیار خوب بوده است. حتی همین الان پشت فرمان یک گلف GTI نسل دوم تمیز بنشینید همان حس روز اول تولید خودرو را خواهید داشت. همه دکمه ها در دسترس راننده قرار داشته و نگاه کردن به پشت آمپر ها نیز بسیار راحت بوده است.

لکسس LS 400

زمانی که لکسس اقدام به عرضه LS 400 کرد، بازار سدان های لوکس تکان خورد. این خودرو نشان داد که محصولات ژاپنی اگر بهتر از برند های لوکس آلمانی نباشند حداقل در یک سطح با آن ها قرار دارند. لکسس سرمایه زیادی را صرف توسعه این خودرو نمود که از جمله آن ها می توان به تولید یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری جدید با قدرت 250 اسب بخار اشاره کرد.

همه در آن زمان به قابلیت اطمینان بالای LS 400 اشاره می کردند، اما موضوع اصلی درباره این خودرو به کابین آن مربوط می شود. در روزگار کنونی شاید هیچ چیز خاصی در کابین LS 400 پیدا نکنید، اما متریال بکار رفته در آن درجه یک بوده و آرامش کابین باورنکردنی است. لکسس LS 400 با ستون فرمان تلسکوپی دارای حافظه معرفی گشت.

مرسدس بنز CLK GTR

کابین این خودرو شباهت های زیادی خودرو های مسابقه ای دهه 90 میلادی داشته و دلیل آن نیز ساخت CLK GTR برای همخوانی با قوانین مسابقات فیا GT بوده است. البته برخلاف خودرو های مسابقه ای، لایه ای چرم و آلکانترا روی سطوح کشیده شده است. کابین های شیک تری در دهه 90 وجود داشته، اما این کابین حس نشستن داخل یک خودروی مسابقه ای راحت را تداعی کرده است.

مرسدس بنز S کلاس

اولین نسل S کلاس با معرفی در سال 1972 استاندارد های جدیدی را در زمینه لاکچری بودن وضع کرد و هر نسل از این خودرو در بحث کابین چندین قدم رو به جلو برداشته است. در اواخر قرن بیستم بود که نسل W140 این خودرو با درب ها و صندوقی که خودشان بسته می شدند معرفی گشت. این خودرو همچنان دارای شیشه های برقی، سیستم گرمایی روشن حتی پس از خاموش کردن پیشرانه و… بود. همه چیز این خودرو بالاتر از زمان خود طراحی شده بود که از جمله آن ها می توان صندلی های چرمی بسیار راحت را نام برد.

رولزرویس سیلور اسپور II

در سال 1993 خودروی مارک III جایگزین سیلور اسپور II، اما ما این خودرو را بسیار دوست داریم. البته که باید از عهده پرداخت هزینه های مالکیت این خودرو برآمد، اما در عوض شما لوکس ترین خودروی زیر 10 هزار دلار را مالک خواهید شد. از جمله ویژگی های برجسته کابین این رولزرویس می توان به صندلی های چرمی، تریم چوب روی درب ها، داشبورد و کنسول مرکزی و… اشاره کرد. مدلی که در تصویر مشاهده می کنید از صفحات تلویزیون در پشت صندلی های جلو سود برده و متعلق به سال 1990 است.

تویوتا سنچوری

در سال 1997 بود که دومین نسل سنچوری وارد بازار ژاپن شد. این خودرو حرف آخر را از نظر لاکچری می زد تا اینکه سومین نسل آن در سال 2018 ظاهر شد. کابین خودرو از جمله صندلی ها بجای چرم دارای پشم بودند تا در برابر آب، گرما و کثیفی مقاوم باشد. تمامی تصمیمات تویوتا درباره فرایند طراحی این خودرو به ایجاد کابینی راحت و ساکت منتهی شده بود. البته در بخش عقب کابین صندلی های تا شونده ای وجود داشت که بیشتر حس خوابیدن در اتاق خواب را تداعی می کرد تا یک خودرو!

ب ام و 850CSi

اگر خواهان یک گرند تورینگ کوپه در دهه 90 میلادی بودید شاید خودروی فوق العاده 850ci را از یاد می بردید. این خودرو در تریم بسیار کمیاب CSi با خودرو های فرمول 1 مقایسه می شد، زیرا پرفورمنس و دینامیک سواری فوق العاده ای داشت. اگرچه این خودرو از نظر فنی محصول بخش M نیست، اما به پیشرانه 12 سیلندر با قدرت 372 اسب بخار مجهز بوده است.

کابین خودروی یاد شده از تمامی ویژگی های یک محصول لوکس دهه 90 میلادی برخوردار بوده است. صندلی ها دارای پوشش چرم ناپا بوده و داشبورد نیز با چوب مزین شده است. از نظر تکنولوژی نیز تمامی سیستم های روز آن زمان موجود بوده که از جمله آن ها می توان به چنجر اشاره کرد.

منبع: carbuzz

منبع: برترین ها
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1042

به "معرفی بهترین کابین های خودرویی دهه 90 میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین کابین های خودرویی دهه 90 میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید