مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب جهان

به گزارش مجله تانی بای، مامور ما در هاوانا، هجدهمین کتابی است که گراهام گرین نوشته است. این رمان در سال 1958 و در زمانی منتشر شد که زمانه مستعد درگیری و خشونت بود؛ سال های جنگ دنیای دوم به سرعت فراموش می شد و یادگار جنگ طولانی (جنگ سرد) به رگ زندگی عمومی مردم دنیا سرایت نموده بود. در این میان، گرین با حس شوخ طبعی معروفش، یکی از بامزه ترین جاسوس های زمانه را به خوانندگان خویش معرفی می نماید. مردی معمولی که دوست دارد وقت خودش را به بطالت و نوشیدن در کوبا بگذراند. کسی که نمایندگی فروش یک برند جاروبرقی را اداره می نماید هرچند کسب وکارش چندان رونقی ندارد. دختری تازه بالغ دارد با خواسته هایی بی انتها. نسخه سینمایی آن در سال 1959 میلادی توسط کارول رید ساخته شد و در سال 1963 مالکوم ویلیام سان، این رمان را به صحنه اپرا کشاند .

مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب جهان

مجموعه داستان آشِندن، یا مأمور انگلیسی ارتباط نزدیکی با تجربیات سامرست موام به عنوان افسر سازمان جاسوسی در اروپای زمان جنگ دنیای اول دارد. گفته می شود به این دلیل که وینستون چرچیل بیان کرد این اثر برخلاف قانون اسرار رسمی است، نیمی از دستنوشته این کتاب را سوزاند. جان لوکری، موام را اولین فردی دانسته که درباره جاسوسی با رویه ای غیرتوهمی و واقع گرایانه قلم زده است .

مای جیا برای نمایشگاه سال جاری کتاب که چین به عنوان میهمان ویژه انتخاب شده بود، به تهران آمد تا کتابش را برای مخاطبان ایرانی امضا کند و از کتابش بگوید. او درباره کتاب کشف رمز یا رمزگشایی گفته است: اصلا ما در چین، چیزی به نام رمان جاسوسی نداریم. اصل رمان جاسوسی، به اروپا و آمریکا تعلق دارد؛ و قدیمی ترین رمان های جاسوسی به انگلیس تعلق دارد. هر چند رمان من، توسط رسانه های انگلیسی زبان به عنوان یکی از 10 رمان برتر جاسوسی دنیا معرفی شده، منتها من می خواهم بگویم این رمان جاسوسی که من نوشتم با آن ذهنیتی که همه از رمان های جاسوسی دارند، کاملا متفاوت است. در رمان هایی که من نوشتم، مساله جاسوسی مثل یک لباس بیرونی می ماند، یعنی این فقط ظاهر قضیه است. داخل این لباس، جان انسان واقع شده است و اسرار مربوط به جان انسان. من به دنبال رمزگشایی از اسرار مربوط به جان انسان ها هستم. به نظرم، فضای رمان جاسوسی این ظرفیت را دارد که ما اسرار جان انسان را داخلش افشا کنیم. کتاب رمزگشایی، داستان یک نابغه مبتلا به اوتیسم است که به یک رمزشکن قهار تبدیل می شود. رمزگشایی اثری رویاگون، معمایی و پریشان به سبک آثار داستانی کلاسیک چین است، اما خواننده در انتها به اندازه شخصیت اصلی داستان دوست دارد از راز و رمز کد ها سردربیاورد .

منبع مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب جهان

انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1887

به "مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 15 رمان امنیتی پرمخاطب جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید