مقایسه قیمت دف حبیبی و ماهور در دلشاد موزیک

به گزارش مجله تانی بای، برندهای دف حبیبی و دف ماهور در بازار ایران از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مقایسه قیمت دف حبیبی و ماهور در دلشاد موزیک

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام دلشاد موزیک، در این مطلب به آنالیز مشخصات و نکات فنی آنها می پردازیم. این مطلب به وسیله سایت دلشاد موزیک تهیه شده است.

معرفی برند حبیبی و آنالیز تاثیر آن بر قیمت دف حبیبی

برند حبیبی که نام سازهای فراوریی در کارگاه دف سازی استاد مسعود حبیبی است؛ استاد حبیبی برای بیشتر از 2 دهه است که در این زمینه فعالیت دارد و نام آشنای فعالان عرصه موسیقی و برند محبوب هنرمندان دف نواز است.

تنوع محصولات برند حبیبی بسیار بالا بوده و در رنج های قیمتی متفاوتی دف فراوری می نماید. قیمت دف حبیبی الیت در بین انواع مختلف دف های حبیبی میانه به شمار میرود و یک گزینه مناسب و معقول برای خرید است.

آنالیز متریال ساخت و تاثیر آن بر قیمت دف حبیبی

دف ها از نظر نوع پوست در دو دسته طبیعی و مصنوعی قرار می گیرند، دف های طبیعی از جنس پوست هستند، صدای گرم و بمی دارند، اما نگهداری از آن ها به غایت مشکل بوده و در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر می باشند.

امروزه دف های الیت با ظاهری شبیه به ظاهر دف طبیعی اما در حقیقت با الیاف مصنوعی فراوری می شوند که صدای آن ها تا حد بسیار زیادی به دف پوستی شباهت دارد. روی سطح پوست این دف دانه های درشتی حس می شود که احساس پوست طبیعی را ایجاد می نماید و از نظر رنگ آمیزی هم سعی بر شبیه کردن این لایه مصنوعی به پوست حیوان بوده است.

این کیفیت بالای پوست روی دف، در قبال هزینه ناچیزی در اختیار شما قرار می گیرد و کماکان قیمت دف حبیبی الیت در رنج میانه و مناسب قرار گرفته است که این موضوع امکان خرید و دسترسی به آن را برای گروه عظیم تری از افراد جامعه موسیقی می دهد.

وزن دف حبیبی الیت نزدیک به 660 گرم است که یک وزن مناسب برای دف به شمار میرود چرا که دف برای نواخته شدن روی دست قرار می گیرد و وزن بالای آن یک نقطه ضعف جدی محسوب می شود. دف حبیبی الیت از این جنبه یک وزن استاندارد داشته و ایرادی به آن وارد نیست.

آنالیز سایر عوامل موثر بر قیمت دف حبیبی الیت

قیمت دف حبیبی الیت علاوه بر برند، متریال و کیفیت ساخت به عامل مهم دیگری به نام مهر هم بستگی دارد. مهر روی ساز زمانی زده می شود که خود سازنده آن اصالت و کیفیت دف را تضمین کند.

دف های حبیبی الیت یک مشخصه ویژه دارند و آن هم وجود 2 مهر، یکی روی پوست و دیگری داخل طوق چوبی است که نشان ویژه دف های اصیل برند حبیبی است. قیمت دف حبیبی الیت در مقایسه با سایر دف های بی نام و فاقد مهر اندکی بیشتر است، چرا که کیفیت آن تضمین شده و اصالت آن اثبات شده است.

معرفی برند دف ماهور

ماهور نام برندی نام آشنا در فراوری ساز دف است که مدل های مختلفی از این ساز ایرانی را فراوری می نماید. وجود مدل های مختلف با قیمت های متفاوت از ویژگی های مثبت این برندساز سازی است.

امروزه با توجه به سختی شرایط نگهداری دف با پوست طبیعی، آسیب پذیری آن در مقابل رطوبت و سایر شرایط آب و هوایی و از طرفی حرکت دنیا به سمت حمایت و حفاظت از حقوق حیوانات، الیاف مصنوعی به مرور درحال جایگزینی با پوست های طبیعی هستند. بدیهی است که صدای دف پوست منحصر به خود می باشد اما پیشرفت در زمینه فراوری الیاف مصنوعی و دف های طلقی، روز به روز صدای ساز را به مدل اصیل خود نزدیک تر می نماید و دف هایی با صدای بم و گیرای بهتری فراوری می شوند. از مزایای دف های طلقی می توان به نگه داشتن ثابت کوک، عدم جذب رطوبت، نداشتن بوی نامطبوع، عدم افت ارزش ساز به مرور زمان و غیره اشاره نمود.

مشخصات فنی دف ماهور

دف ماهور، سازی است در ابعاد استاندارد 4/4 با طوقی با پهنای میانه و قطر 54 سانتی متر. طوق از جنس چوب انتخاب شده و روکشی پارچه ای هم دارد. رنگ طوق قهوه ای تیره بوده و طلق با کیفیت بسیار خوبی به طوق چسبانده شده است و کیفیت ظاهری زیبایی دارد. هرچه دایره ساز متقارن تر باشد صدا یکپارچه تر و یکدست تر فراوری می شود که این امر در دف ماهور به خوبی در نظر گرفته شده است. وزن این ساز چیزی در حدود 1.2 کیلوگرم می باشد.

آنالیز قیمت دف ماهور

دف ماهور در دسته سازهای با کیفیت خوب و قیمت مناسب دسته بندی می شود و اگر در فکر شروع راستا آموختن دف نوازی هستید یک انتخاب مطمئن برای شما خواهد بود. اغلب اساتید دف نواز برای شروع راه نوازندگی این مدل از دف را به مبتدیان پیشنهاد می نمایند. قیمت دف ماهور بسته به نوع پوست، طوق و سایز آنها متغییر می باشد.

توصیه می شود در صورت خرید محصول جهت حفاظت و کم کردن احتمال آسیب تماشا دف ماهور، حتما کاور یا هارد کیس نگهداری ساز را هم تهیه فرمایید.

مقایسه دف حبیبی و ماهور

برای یادگیری دف افراد مبتدی بهتر است از طوق باریک استفاده نمایند. اگر تازه کار با دف را شروع نموده اید به شما پیشنهاد می دهیم که برای اینکار از دف حبیبی الیت، سفید و خورشیدی یا از دف ماهور الیت، طرح پوست و خورشیدی استفاده نمایید. برای هنرجویان میانه هم دف حبیبی سفید طلقی را پیشنهاد می دهیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1750

به "مقایسه قیمت دف حبیبی و ماهور در دلشاد موزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه قیمت دف حبیبی و ماهور در دلشاد موزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید