نرم افزار محاسبه میلگرد استخر

به گزارش مجله تانی بای، ساخت استخر همچون سایر سازه ها نیازمند استحکام و آرماتور بندی است. از آنجایی که انواع سازه های بتنی در گذر زمان فرونشست می نمایند؛ استفاده از میلگرد اهمیت بسیار زیادی دارد.

نرم افزار محاسبه میلگرد استخر

شروع ساخت و ساز هر پروژه بدون محاسبه و تخمین اندازه مصالح مورد احتیاج امکان پذیر نیست؛ در این مقاله درمورد محاسبه تعداد میلگرد مصرفی در آرماتور بندی استخر صحبت خواهیم کرد تا بتوان با توجه به قیمت روز میلگرد برآورد قیمت دقیق تری داشت.

آرماتور بندی استخر

از آنجایی که استخر محل تجمع حجم زیادی از آب است و همین موضوع باعث وجود فشار زیاد در کف استخر می گردد؛ علاوه بر بتن ریزی در کف استخر، در زیر بستر بتنی نیز شبکه ای از میلگردها قرار می گیرد. اسکلت سازه استخر از جنس بتن مقاومت کمی دارد و برای مقابله با تنش و نیروهای کششی استفاده از میلگرد ضرورت دارد. در ادامه مراحل آرماتور بندی استخر آورده شده است:

طراحی سازه استخر

مهندسان ناظر در ابتدا به آنالیز محل احداث استخر و استقامت خاک می پردازند و ساخت استخر را با توجه به نقشه آرماتور بندی و اصول درج شده در آن شروع می نمایند. خاک محیط مورد نظر باید مقاوم و یکنواخت باشد و سنگ ریزه های درون خاک نیز قبل از انجام هر گونه ساخت و ساز به طور کامل جمع آوری می شوند.

سایز میلگرد استخر

جبران نیروی کششی بتن و استحکام سازه استخر با استفاده از میلگرد میسر می گردد. سایز و تعداد میلگرد متناسب با نوع شبکه بندی به وسیله مهندسان محاسبه می گردد. برای ساخت شبکه آرماتور استخر ضروری است میلگرد در بعضی از قسمت ها خم کاری گردد. خم کاری میلگردهای بزرگ به وسیله دستگاه های مخصوص صورت می گیرد.

آرماتور بندی استخر

پس از اجرای کامل آرماتور بندی کف استخر، آرماتور بندی دیواره استخر انجام می گیرد. مهندسان در این مرحله به نوع میلگرد، سایز آرماتور، طول قلاب ها و... توجه می نمایند تا آرماتور بندی دقیقا طبق نقشه اولیه انجام گردد. شبکه های میلگرد و آرماتور بندی باید به نحوی اجرا گردد که بتن از میان آن ها رد شده و به خوبی پیاده سازی گردد.

بتن ریزی

بتن به تنهایی مقاومت کافی در برابر نیروهای کششی ندارد و به همین علت است که از آرماتور بندی در ساخت استخر استفاده می گردد. پس از نصب آرماتورها با استفاده از بتن، مقاومت استخر تکمیل می گردد. در نهایت پس از بتن ریزی سطح با کاشی پوشانده و آب بندی می گردد.

نرم افزار محاسبه میلگرد استخر

با استفاده از نرم افزار محاسبه میلگرد استخر می توانید میزان صحیح میلگرد را برآورد کنید. برنامه ریزی و تخمین درست میلگرد یاری می نماید پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام گردد. این نرم افزار حداکثر میزان آرماتور موجود با کمترین اندازه دور ریز را به مهندسان پیشنهاد می نماید.

محاسبه میلگرد مورد احتیاج به وسیله تخمین مصرف میلگرد در هر متر مربع اسکلت و میزان میلگرد مصرفی در اسکلت بتنی به وسیله نرم افزار محاسبه میلگرد انجام می گردد.

هزینه میلگردها برای ساخت و آرماتور بندی استخر

بخش هنگفتی از هزینه های ساخت و ساز استخر به خرید آهن آلات مربوط است. قیمت لحظه ای آهن آلات با توجه به برند، سایز و وزن آهن مورد استفاده مشخص می گردد؛ علاوه بر این نوسانات ارز و دلار نیز در مشخص قیمت بی تاثیر نیست. برای خرید میلگرد برای استخر، می توانید با اطلاع از ضخامت و قیمت روز میلگرد، هزینه مصالح اولیه را برآورد کنید.

همانطور که گفته شد؛ نرم افزار محاسبه میلگرد به شما یاری می نماید تا میزان میلگرد مصرفی برای ساخت و ساز را با کمترین اندازه دور ریز به طور تقریبی بدست آورید.

سایت پیوان یکی از قدرتمندترین سایت ها در زمینه اطلاع رسانی قیمت لحظه ای آهن آلات و دیگر محصولات فولادی همانند قیمت میلگرد ساده، قیمت تیرآهن و... است؛ اگر قصد خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی را دارید به سایت این شرکت مراجعه نموده یا با شماره 45171 تماس حاصل کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2245

به "نرم افزار محاسبه میلگرد استخر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار محاسبه میلگرد استخر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید