نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه را حفظ می کنیم ، آخرین خبرها درباره بورس املاک

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز چهارشنبه 8 مرداد ماه به ریاست محسن رضایی تشکیل جلسه داد.

نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه را حفظ می کنیم ، آخرین خبرها درباره بورس املاک

براساس گزارش اداره کل روابط عمومی، مجمع در ادامه آنالیز عملکرد وزارت امور مالی و دارایی در مورد تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی، وزیر امور مالی و دارایی گزارشی از سیاست گذاری ها و اقدامات اجرا شده در حوزه بازار سرمایه ارائه کرد.

فرهاد دژپسند با اشاره به بند 9 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از فعال شدن بازار سرمایه به عنوان یکی از مولفه های تحقق این سیاست ها نام برد و گفت: تعداد کدهای سهامداری در بازار سرمایه تا سرانجام خرداد ماه 15 میلیون و 251هزار کد و با احتساب سهام عدالت به 48 میلیون و 500 هزار کد رسیده است.

وی ارزش معاملات بورس در 4 ماهه اول سال را نسبت به سال 98، معادل 145 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته معادل 625 درصد اظهار داشت.

دژپسند عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس و فرابورس در 4 ماه اول سال را معادل 137 میلیارد ریال و نزدیک به دو و نیم برابر کل سال 98 اظهار داشت و اضافه کرد: از ابتدای سال تا به امروز ورودی حقیقی و حقوقی خالص به بازار سرمایه معادل 70 هزار میلیارد تومان بوده است که در کوشش هستیم این سرمایه ورودی را حفظ و به بازار اولیه و نهایتاً به حوزه فراوری و توسعه سرمایه گذاری سوق دهیم.

وی همچنین از راه اندازی بورس املاک و مستغلات و امتیازات با سرمایه اولیه 5 هزار میلیارد تومان اطلاع داد.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست اعضای هیئت عالی نظارت، ضمن ابراز نگرانی از افزایش بی رویه نقدینگی خواهان اتخاذ سیاست ها و تصمیمات لازم برای کنترل رشد نقدینگی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و تسهیل شرایط تامین سرمایه به وسیله بازار بورس شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ضمن تشکر از گزارش و کوششهای ایشان افزایش پایه پولی در سال گذشته و کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر قیمت های نسبی در سال جاری را عامل اصلی افزایش همزمان قیمت ها و تورم افسار گسیخته دانست و تاکید نمود تصمیمات و سیاست های مالی می بایست در یک منظومه جامع با در نظر دریافت همه عوامل و تبعات وپیامدهای آنها اتخاذ شود. متاسفانه هزینه تورم و فشارهای مالی و تصمیمات بخشی وناهماهنگ قوای سه گانه را اقشار آسیب پذیر و دهک های پایین جامعه می پردازند.

ادامه آنالیز عملکرد وزارت اقتصاد در مورد اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به جلسه آینده هیئت عالی نظارت موکول شد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1100

به "نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه را حفظ می کنیم ، آخرین خبرها درباره بورس املاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه را حفظ می کنیم ، آخرین خبرها درباره بورس املاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید