نیکلاس کی: ناتو از فرایند صلح افغانستان به رهبری آمریکا حمایت می نماید

به گزارش مجله تانی بای، در حالی که دولت افغانستان همیشه از به حاشیه رانده شدن از فرایند صلح توسط آمریکا انتقاد نموده، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان گفت که این سازمان از فرایند صلح افغانستان به رهبری آمریکا حمایت می نماید.

نیکلاس کی: ناتو از فرایند صلح افغانستان به رهبری آمریکا حمایت می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نیکلاس کی نماینده غیرنظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ملاقات با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان درباره سفر اخیرش به مقر سازمان ناتو در بروکسل اطلاعات داد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر رسانه ای ریاست اجرایی افغانستان نماینده غیرنظامی ناتو در این ملاقات گفت: اعضای سازمان تاکید کردند که تا استقرار صلح و ثبات در افغانستان به حضور نظامی و همکاری های خود با این کشور ادامه می دهند.

در حالی که دولت افغانستان بارها نگرانی اش را از به حاشیه رانده شدن از فرایند صلح توسط آمریکا ابراز نموده، کی اضافه نمود: کشورهای عضو ناتو از کوشش های صلح به رهبری آمریکا حمایت می نمایند .

دولت افغانستان به دلیل مخالفت طالبان تا به امروز اجازه حضور در هیچکدام از گفت وگوهای مستقیم آمریکا و طالبان را نیافته و مقامات افغان نیز بارها ابه این موضوع اعتراض نموده اند.

پیش از این نیز شورای عالی صلح افغانستان از زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان خواسته بود تا به سفرها و نشست های منطقه ای خود در فرایند صلح پایان دهد چرا که مذاکرات صلح با طالبان باید از سوی دولت افغانستان صورت بگیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 746

به "نیکلاس کی: ناتو از فرایند صلح افغانستان به رهبری آمریکا حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکلاس کی: ناتو از فرایند صلح افغانستان به رهبری آمریکا حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید