ورود 13 هواپیمای نظامی چین به منطقه دفاع هوایی تایوان

به گزارش مجله تانی بای، در ادامه تنش میان آمریکا و چین روز آدینه چندین فروند هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی تایوان شده اند که این موضوع یک هشدار از سوی پکن به مقامات تایوان به شمار می رود.

ورود 13 هواپیمای نظامی چین به منطقه دفاع هوایی تایوان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان گزارش داده که 13 فروند هواپیمای نیروی هوایی چین روز آدینه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند. تایوان که یکی از جزایر متعلق به چین به شمار می رود (اما به تحریک آمریکا در پی جدایی از پکن است) طی ماه های اخیر چندین مورد نفوذ هواپیماهای چینی به حریم هوایی خود را گزارش کرد.

وزیر دفاع آمریکا اخیرا اعلام کره بود که پرواز هواپیماهای نظامی چین در نزدیکی تایوان بیشتر شبیه به مشق نظامی هستند.

از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا نیز به تازگی در مصاحبه ای با رویترز به رهبران چین هشدار داد که باید با دقت درباره اقداماتشان در قبال تایوان فکر نمایند. بلینکن هشدار داد که اگر چین باعث تشدید بحران در تنگه تایوان گردد، عواقب وحشتناکی به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری رسمی تایوان در هفته اول آذر اعلام نمود: پنج عضو مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز آدینه وارد تایوان شوند تا با تسای اینگ ون رئیس و مقام های وزارت دفاع این کشور رایزنی نمایند.

تمام این اقدامات تحریک آمیز باعث شده که چین نیز در پی گوشزد کردن این واقعیت به تایوان باشد که حاضر به قبول جدایی این جزیره از چین نیست.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز تاکید نموده است: کسانی که در تایوان در پی استقلال هستند و حامیان آنها در ایالات متحده، در حال بازی با آتش هستند.

وزارت دفاع چین اعلام نموده است که هیچ جایی برای مصالحه و سازش بر سر تایوان وجود ندارد و ایالات متحده نباید هیچ گونه توهمی در این باره داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1910

به "ورود 13 هواپیمای نظامی چین به منطقه دفاع هوایی تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 13 هواپیمای نظامی چین به منطقه دفاع هوایی تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید