وزیر اقتصاد بیان نمود؛ میزان کاهش فرار مالیاتی در کشور

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران: وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: هشت ماهه سال جاری 9 هزار میلیارد تومان از رقم 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وصول شده و درآمدهای مالیاتی دولت افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد بیان نمود؛ میزان کاهش فرار مالیاتی در کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا فرهاد دژپسند روز شنبه به مناسبت 16 آذر در مراسم روز دانشجو در دانشگاه الزهرا حاضر شد و به سوالات اقتصادی دانشجویان پاسخ داد.

وی پیرامون عملکرد دولت در بخش اجرای اقتصاد مقاومتی به دانشجویان گفت: بعد از ابلاغ اقتصاد مقاومتی در سال 92؛ بلافاصله وظیفه اجرایی تمامی دستگاهها تعیین و تعیین شد، که هر دستگاهی در چه دوره زمانی موظف به انجام چه برنامه ای است.

وزیر اقتصاد با طرح این سوال که فکر می کنید چه سیاستی منجر به خودکفایی ما در فراوری گندم شد، گفت: سال 91 واردکننده گندم بودیم، اما اکنون بدون اینکه سطح زیر کشت را افزایش دهیم به خودکفایی رسیدیم و تا 9 ماه ذخیره گندم داریم.

وی در ارتباط با درآمدهای اقتصادیاتی کشور اضافه کرد: به واسطه عملکرد دولت در هشت ماهه گذشته توانستیم به درامدهای مورد انتظار اقتصادیاتی دستیابیم و از رقم 40 هزار میلیارد تومان فرار اقتصادیاتی تا سرانجام آبان 9 هزارمیلیارد تومان وصول شد.

دژپسند اضافه کرد: سال97 میزان درآمد اقتصادیاتی وصول شده رقم 109 هزار میلیارد تومان بود و در بودجه سال98 پیش بینی درامد 175 هزار میلیارد تومان شد.

وی در پاسخ به انتقاد دانشجویان در زمینه معافیت اقتصادیاتی هنرمندان و پزشکان گفت: لغو معافیت های اقتصادیاتی نیازمند مصوبه مجلس است و معافیت اقتصادیاتی با دستور وزیر و هیچ مقام دولتی اجرا یا لغو نمی گردد.

وزیر اقتصاد ضمن رد اتهام به دولت برای دریافتن نکردن اقتصادیات از سلبیرتی ها برای حمایت های انتخاباتی، گفت: دولت در لایحه جامع اقتصادیاتی که قرار است در مجلس آنالیز گردد، خواهان تغییراتی در بخش معافیت ها است و این وصله ها به دولت نمی چسبد.

دژپسند در پاسخ به انتقاد دانشجویان در ارتباط با دلیل وضع نشدن اقتصادیات در مناطق آزاد نیز گفت: این موضوع هم در مجلس به پیشنهاد دولت درحال آنالیز است و دو دیدگاه درباره آن وجود دارد، اما با نظر نمایندگان جمع بندی می گردد.

وی در ارتباط با شایعه حل کسری بودجه دولت با سهمیه بندی قیمت بنزین نیز به دانشجویان شرح داد: یک ریال از درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین به خزانه دولت بابت بودجه عمومی واریز نشده است و صد درصد درامد به عنوان یاری معیشتی به مردم تعلق خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد گفت: از رقم بودجه 386 هزار میلیاردی تومانی سال جاری، رقم 133 هزار میلیارد آن از درآمدهای اقتصادیاتی است که نشان دهنده همت دولت در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است.

دژپسند در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در زمینه دریافت وام از روسیه نیز گفت: از سال 91 تا کنون دو سال نرخ رشد سرمایه گذاری مثبت بوده و جذب تامین کننده اقتصادی (فاینانسور) در شرایط تحریم بسیار سخت است، ضمن اینکه قانون اجازه تامین اقتصادی خارجی سالیانه 90 میلیارد دلار را به ما می دهد و بنابراین دریافت وام کار غیرقانونی نبوده و بهترین و کم خرجترین روش در شرایط فعلی کشور است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 583

به "وزیر اقتصاد بیان نمود؛ میزان کاهش فرار مالیاتی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد بیان نمود؛ میزان کاهش فرار مالیاتی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید