وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل: تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با بودجه 19 هزار میلیارد تومانی

به گزارش مجله تانی بای، اسلامی، از تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با منابع مالی 19 هزار میلیارد تومانی اطلاع داد.

وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل: تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با بودجه 19 هزار میلیارد تومانی

به گزارش خبرنگار محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه جامعه حمل و نقل در همه ابعاد، خانواده بزرگ و پر افتخاری محسوب می گردد، گفت: تمامی اعضای حمل و نقل به صورت خادمانه و عاشقانه به مردم خدمت می نمایند و توانسته اند جریان زندگی پر نشاطی را برای مردم فراهم نمایند.

وی از تدبیر دولت و مجلس بمنظور ایجاد یک فرصت تاریخی برای تحول در حوزه حمل و نقل اطلاع داد و اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی با پیگیری های بسیار زیاد توانست مجوز راه اندازی صندوق توسعه حمل و نقل را اخذ کند،این موضوع نقش مؤثری در پیشرفت سامانه های حمل و نقلی و پشتیبانی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:در قانون صندوق توسعه حمل و نقل پیش بینی شده و اساسنامه آن به تصویب رسیده است. 19 هزار میلیارد تومان منابع از سرفصل های قانونی برای این صندوق در نظر گرفته شده است.

اسلامی اظهار کرد: صندوق توسعه حمل و نقل می تواند پشتوانه ای برای شتاب بخشیدن به بخش توسعه و گسترش این بخش باشد.

وی گفت: تحریم ها در بخش راه و شهرسازی شرکت هایی را نشانه گرفته است که عمده ظرفیت حمل و نقلی از آنها نشأت می گیرد و نقش مؤثری در پیشرفت و بهبود توسعه کشور برعهده دارند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: باید با بهره گیری از فرصت تحریم ها بتوانیم شرکت های حمل و نقلی را به سمت ایجاد ظرفیت های علمی، تخصصی و پژوهشی راهنمایی کنیم.

اسلامی توضیح داد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود در حمل و نقل احتیاج جامعه و کاستی های موجود در آن را تأمین کنیم و با انجام قراردادهای لازم با واحدهای حمل و نقلی این احتیاجها را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه باید در بخش حمل و نقل فرصت و زمینه را برای تولیدنماینده و خریدار مهیا کنیم، اضافه کرد: با بهره گیری از سامانه های جدید باید ظرفیت هایی را فراهم کنیم که بین تولیدنماینده و مصرف نماینده اتصال ایجاد گردد.

وزیر راه و شهرسازی شرح داد: باید آهنگ توسعه را به رغم همه مزاحمت ها و کاستی ها بنوازیم و بتوانیم پروژه های نیمه تمام را شتاب دهیم.

اسلامی با اشاره به استفاده هر چه بیشتر از بخش خصوصی در این حوزه گفت: بخش خصوصی باید با الگوهای خاص به این پروژه ها بپیوندد و ما از ظرفیت های ایجاد شده در این حوزه باید نهایت استفاده را ببریم زیرا که جریان خصوصی سازی می تواند نقش مؤثری در اتمام پروژه ها داشته باشد.

وی اضافه کرد: در پروژه های نیمه تمام مزیت های اقتصادی بسیار زیادی وجود دارد که می تواند قابلیت رقابت را برای همه ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی شرح داد: منابع انسانی بزرگترین ثروت کشور به شمار می رود و حوزه حمل و نقل برای توسعه خود احتیاجمند منابع انسانی قوی است بنابراین باید بتوانیم این صندلی را در کشور حفظ کنیم.

اسلامی تأکید کرد: متأسفانه نتوانسته ایم طی چند سال گذشته منابع انسانی قوی و قدرتمندی را آموزش دهیم، ما باید فعالیت های خود را در این بخش تغییر دهیم و بتوانیم یک نظام بهره مند با ساختارهای تخصصی در این بخش ایجاد کنیم.

وی در خاتمه گفت: برای آموزش منابع و نیروی انسانی سرمایه های بسیاری را صرف نموده ایم بنابراین برای بهره مندی مردم از این ثروت باید این حوزه را تقویت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 76

به "وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل: تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با بودجه 19 هزار میلیارد تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل: تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با بودجه 19 هزار میلیارد تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید