پرواز همزمان 2 خودروی پرنده پرسرعت در آسمان

به گزارش مجله تانی بای، خبرگزاری خبرنگاران- دو خودرو پرنده شرکت ایراسپیدر(Airspeeder)، که شبیه به خودروهای فرمول 1 هستند و شتاب صفر تا 100 آن ها تنها 2.8 ثانیه است، برای اولین بار یک آزمایش دو تایی را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

پرواز همزمان 2 خودروی پرنده پرسرعت در آسمان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از دیلی میل، خودروهای بدون سرنشین ایراسپیدر بر فراز آسمان منطقه ای نامعلوم در نزدیکی شهر آدلاید در جنوب استرالیا، اواخر ماه سپتامبر همراه با یکدیگر به پرواز درآمدند. این آزمایش اهمیت زیادی دارد زیرا شرکت ایراسپیدر این خودروهای پرنده را برای مسابقه در آسمان در فاصله ای تقریبا نزدیک طراحی نموده است.

ایراسپیدر یک اکتاکوپتر(octocopter) است که از طریق شرکت Alauda Aeronautics ساخته می گردد و ترکیبی از بالگرد، جت جنگنده و خودروی مسابقه است. این مدل که در ماه فوریه از آن رونمایی شد و در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار گرفته است، سومین نمونه اولیه از خودروهای ایراسپیدر است و Mk3 نام دارد.

اولین خودروی پرنده سرنشین دار این شرکت به نام Grand Prix قرار است در سال 2022 رونمایی گردد. Mk3 دارای هشت چرخانه بوده که دور اتاقک فیبرکربنی آن قرار دارند و می تواند با سرعت حداکثر 120 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

با صفر تا صد 2.8 ثانیه ای، این خودروی پرنده سریع تر از لامبورگینی Huracan Evo و فراری 812 Superfast خواهد بود.

هدف شرکت ایراسپیدر داشتن خلبان انسانی در کابین برای برگزاری مسابقات سرنشین دار تا سال آینده است. پیش از آن تا خاتمه امسال، چندین خودروی پرنده با کنترل از راه دور در آسمان به پرواز در می آیند.

Mk3 از طریق مک لارن(Mclaren) و مهندسان بوئینگ(Boeing)، جگوار لندرور(Jaguar Land Rover)، رولزرویس(Rolls-Royce) و برابهام(Brabham) طراحی و ساخته شد است.

مت پیرسون(Matt Pearson)، بنیانگذار ایراسپیدر می گوید: مسابقه دادن، فضا و مکان برای توسعه خودروهای برقی پرنده را فراهم می نماید. اما کلید رسیدن به آن ساخت سیستم و فناوری هایی است که می توانند در فاصله نزدیک از یکدیگر در هوا پرواز نمایند. این پروازهای دوتایی نه تنها نشان می دهند که مسابقات پیش رو چقدر هیجان انگیز خواهند بود بلکه پایه و اساس معرفی خودروهای پرنده هستند.

سخنگوی ایراسپیدر به میل آنلاین گفته است که مسابقه بدون سرنشین خودروهای پرنده اواخر امسال انجام می گردد و زمان دقیق آن به زودی اعلام خواهد شد.

در این مسابقه خلبان ها از راه دور و از طریق واقعیت افزوده خودروهای خود را کنترل می نمایند. آن ها درون یک شبیه ساز که دینامیک و ارگونومی کابین خلبان را شبیه سازی می نماید، قرار می گیرند. ربات خلبانی که درون خودرو قرار گرفته است همزمان با خلبان سر خود را می چرخاند.

نیروی این خودروها از باتری پلیمر لیتیوم تامین می گردد که به آن ها امکان پرواز به مدت 15 دقیقه را می دهد. هر مسابقه 45 دقیقه زمان خواهد برد که این بدان معناست که خودروها باید برای تعویض باتری توقف نمایند.

این خودروها به طور عمودی برمی خیزند و فرود می آیند بنابراین نیازی به فضای اضافی ندارند.

متاسفانه ماموریت های ایراسپیدر همواره خوب پیش نرفته و در ماه ژوئیه سال 2019 نمونه اولیه Mk2 از کنترل خارج شد. این خودرو پیش از آن که در نزدیکی خانه ها در منطقه چیچستر(Chichester) به زمین بخورد، هشت هزار فوت (2.4 کیلومتر) در آسمان اوج گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1804

به "پرواز همزمان 2 خودروی پرنده پرسرعت در آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز همزمان 2 خودروی پرنده پرسرعت در آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید