پنج روش مقابله با افسردگی

به گزارش مجله تانی بای، هر روز 15 تا 30 دقیقه به تندی قدم بزنید یا حرکات موزون، دوی آهسته و یا دوچرخه سواری کنید. ممکن است افراد افسرده تمایل چندانی به تحرک فیزیکی نداشته نباشند اما خودتان را وادار به ورزش کنید (از یکی از دوستان تان بخواهید که همراه شما ورزش کند تا انگیزه ورزش در شما تقویت گردد). وقتی ورزش تبدیل به عادتی در شما گردد، مدت زیادی طول نمی کشد که تفاوت خلق را در خود احساس کنید.

پنج روش مقابله با افسردگی

پنج روش مقابله با افسردگی

اگر احساس می کنید افسرده اید، برترین کار این است که برای پیشگیری از غلبه کامل افسردگی بر شما، اقداماتی را شروع کنید. علاوه بر ضرورت مراجعه به پزشک برای استفاده از خدمات درمانی و مشاوره ای او، در اینجا شما را با 5 روش مقابله با افسردگی آشنا می کنیم:

1) ورزش:

هر روز 15 تا 30 دقیقه به تندی قدم بزنید یا حرکات موزون، دوی آهسته و یا دوچرخه سواری کنید. ممکن است افراد افسرده تمایل چندانی به تحرک فیزیکی نداشته نباشند اما خودتان را وادار به ورزش کنید (از یکی از دوستان تان بخواهید که همراه شما ورزش کند تا انگیزه ورزش در شما تقویت گردد). وقتی ورزش تبدیل به عادتی در شما گردد، مدت زیادی طول نمی کشد که تفاوت خلق را در خود احساس کنید.

2) با تغذیه خوب خود را تقویت کنید:

افسردگی می تواند ایجاد بی اشتهایی کند. ممکن است بعضی تمایل به خوردن غذا نداشته باشند و بعضی دیگر از مبتلایان به افسردگی، دچار پرخوری شوند. اگر افسردگی بر تغذیه شما اثر گذاشته است، باید توجه زیادی به غذایی که می خورید، داشته باشید. تغذیه صحیح بر خلق و انرژی فرد موثر است. بنابراین بیشتر از میوه و سبزی ها بهره ببرید و وعده های غذایی خود را مرتب سازید حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید سعی کنید غذای سبکی مانند یک تکه از میوه ای را مصرف کنید تا سالم بمانید.

3) مسائل خود را شناسایی کنید اما با آنها دوئل نکنید:

سعی کنید شرایط های دخیل در افسردگی خود را شناسایی کنید. وقتی که متوجه عامل و دلیل افسردگی خود شدید، با یکی از دوستان تان که می تواند مراقب شما باشد، درباره آن صحبت کنید. مشورت با یک دوست روشی است برای رهایی از احساسات بد و رسیدن به درک بهتری از موضوع. اگر دوستی را برای مشورت نیافتید با یکی از مراکز مشاوره معتبر درد دل کنید. وقتی که افکار و احساساتی که شما را افسرده ساخته، بیرون می ریزید متوجه زوایای مثبت آن باشید. برای حل مسائل خود اقدام کنید. در صورت احتیاج، از دیگران یاری بگیرید. هم دلی دوستان و خانواده می تواند شما را از چنگال افسردگی برهاند (این کار به آنها یاری می نماید به جای تماشای آسیب هایی که شما می بینید، برای رهایی شما از شر افسردگی به شما یاری نمایند.)

4) سرگرمی کنید:

با افسردگی، خلاقیت و نشاط فرد، متوقف می گردد. به وسیله تمرینات تجسمی (نقاشی، طراحی، گل دوزی، نویسندگی، حرکات موزون، ترانه سازی و غیره) نه تنها چشمه خلاقیت شما می جوشد بلکه احساس مثبتی در شما ایجاد می گردد. برای بازی با دوستان یا اعضای خانواده تان یا سرگرمی با آنها، وقت بگذارید. در پی چیزی برای خنده باشید مانند یک فیلم کمدی. قهقهه خلق شما را روشن می سازد.

5) نیمه پر لیوان را ببینید:

افسردگی موجب می گردد که فرد همه چیز را ملال انگیز، منفی و نومید تصور کند. اگر افسردگی موجب شده که تنها به جنبه منفی قضایا توجه کنید، برای توجه به نکات مثبت زندگی کوشش کنید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1758

به "پنج روش مقابله با افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج روش مقابله با افسردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید