چاپ جلد دوم کتاب دایره المعارف دستبافته داری عشایری و روستایی مناطق بردسیر و شهربابک

به گزارش مجله تانی بای، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از چاپ و انتشار جلد دوم کتاب دایره المعارف دستبافته داری عشایری و روستایی مناطق بردسیر و شهربابک خبر داد.

چاپ جلد دوم کتاب دایره المعارف دستبافته داری عشایری و روستایی مناطق بردسیر و شهربابک

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه مهم ترین رسالت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان پژوهش، نشر، ترویج و حمایت از هنر، صنایع دستی و هنر های سنتی است، اظهار کرد: خوشبختانه این اداره کل در چند سال اخیر توانسته تاریخ، فرهنگ و هنر گران بهای این مرز و بوم را از طریق پژوهش و انتشار تحقیقات علمی به طور شایسته معرفی کند.

فرخی با اشاره به اینکه هدف از انتشار مجموعه آثار در حوزه های گوناگون صنایع دستی، پاسخگویی به نیاز علاقه مندان، هنرمندان، متخصصان است، شرح داد: امیدواریم با چاپ و انتشار این مجموعه امکان دستیابی آسانتر علاقه مندان به هنر گلیم بافی و قالی بافی مناطق بردسیر و شهربابک فراهم آید.

او به تاریخ بافندگی مناطق بردسیر و شهربابک اشاره کرد و اضافه نمود: برای احیا، رونق و معرفی هنر بافندگی مناطق مذکور، نیاز به تحقیقات گسترده ای در مورد طرح و نقش، تکنیک، ویژگی های هنری و فنی و سوابق تاریخی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه به دنبال جزئیاتی در مورد تاریخچه، بافندگان و تنوع طرح و نقش و تکنیک بافت دستبافته های عشایری و روستایی هستیم، اضافه نمود: این تحقیق باید توسط محققین بومی انجام گیرد که خوشبختانه این مهم از یک دهه قبل توسط آقای عقیل سیستانی دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه تهران به طور دقیق مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است.

فرخی شرح داد: جلد دوم کتاب دایرة المعارف دستبافته داری عشایری و روستایی مناطق بردسیر و شهربابک با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان چاپ و منتشر شده است.

او با اشاره به اینکه جلد اول کتاب دستبافته داری عشایری و روستایی مربوط به دستبافته های مناطق بافت، رابُر و اُرزوئیه می شود که در سال 1396، به چاپ رسید، اظهار داشت: همچنین جلد سوم این کتاب که شامل دستبافته عشایری و روستایی منطقه سیرجان است، در سال 1396 به چاپ رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 300

به "چاپ جلد دوم کتاب دایره المعارف دستبافته داری عشایری و روستایی مناطق بردسیر و شهربابک" امتیاز دهید

1 کاربر به "چاپ جلد دوم کتاب دایره المعارف دستبافته داری عشایری و روستایی مناطق بردسیر و شهربابک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ جلد دوم کتاب دایره المعارف دستبافته داری عشایری و روستایی مناطق بردسیر و شهربابک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید