چگونگی بازدید شهر رومی باستانی ولیلی در مراکش

به گزارش مجله تانی بای، بخشی از ویرانه های حفرشده در شهر باستانی ولیلی بر روی یک زمین حاصلخیز واقع در حدود 22 مایل (35 کیلومتری) شمال شهر قرار داشت که از طریق امپراتوری مکنس اداره می شد و یکی از بهترین مکان های باستانی حفاظت شده در مراکش، همین ویرانه ها فریبنده شهر ولیلی است که بعدها آن را به عنوان مرکز پادشاهی موریتانی و سپس به عنوان یکی از شهرهای جنوبی امپراتوری روم به خدمت گرفته شد. با این پست خبرنگاران همراه باشید تا شهر رومی ولیلی را بشناسید.

چگونگی بازدید شهر رومی باستانی ولیلی در مراکش

تاریخ باستان شهر رومی ولیلی

شهر رومی ولیلی در قرن سوم از طریق مردم بربر قبل از میلاد ایجاد شد و بخشی از موریتانیایی بود که کشور پادشاهی پس از سقوط کارتاژ در سال 146 قبل از میلاد به یک دولت رومی تبدیل شده بود. در 25 سال قبل از میلاد، پادشاه جوبا دوم بر روی تخت نشست و مرکز سلطنتی خود را در شهر ولیلی ایجادکرد. با وجود خاندان بربری، جوبا با دختر مارک آنتونی و کلئوپاترا ازدواج کرد که سلیقه اش به شدت رومی بود. ساختمان های عمومی شهر (شامل یک انجمن (محلی برای اجتماعات) ، یک کلیسا و طاق نصرت) سبک معماری شهرهای روم در سراسر اروپا را منعکس می کرد. در سال 44 میلادی، موریتانی به کلودیوس ملحق شد و ولیلی غنی از صادرات دانه، روغن زیتون و حیوانات وحشی جهت استفاده در عینک های گلادیاتوری به باقی امپراتوری اضافه شد . در قرن دوم، شهر رومی ولیلی یکی از مهمترین پایگاه مرزی امپراتوری بود که دارای 20،000 سکنه بود. خانواده های ثروتمند شهر باستانی ولیلی در خانه های خوب با کف های موزاییک دیدنی و جاذب ، زندگی می کردند. شهر ولیلی در سال های 285 میلادی از طریق قبایل محلی به تاراج رفت و هرگز از طریق روم باز پس گرفته نشد. این شهر به مدت 700 سال ، ابتدا از طریق مسیحیان لاتین و سپس مسلمانان سکنه شد. در اواخر قرن هشتم، این شهر باستانی ولیلی مرکز ادریس اول بنیانگذار سلسله ادریسید و دولت مراکش بود. با این حال، در قرن یازدهم ، شهر رها و متروک شد. تخت قدرت به fez نقل مکان کرد و ساکنان ولیلی به روستای کوهستانی Moulay Idriss Zerhoun نقل مکان کردند.

شهر ولیلی در سال های بعد

خرابه های شهر ولیلی تا اواسط قرن 18 میلادی باقی ماندند، اما آنها به شدت از طریق زمین لرزه ویران شدند. در دهه های بعد، حاکمان مراکشی مانند مولای اسماعیل آن را برای سنگ مرمر خود غارت کردند، که در ساخت چندین ساختمان امپراتوری در مکنس مورد استفاده قرار گرفت. ویرانه ها تنها در اواخر قرن نوزدهم به عنوان شهر باستانی ولیلی شناخته می شدند، که بخشی از آن از طریق باستان شناسان فرانسوی حفر شد. در طول دوره استعمار فرانسه، ویرانه ها حفر، بازسازی و در برخی موارد دوباره ساخته شده اند. در سال 1997، شهر ولیلی را به عنوان یک میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناختن و اهمیت آن به عنوان یک نمونه کوچک حفاظت شده از یک شهر بزرگ استعماری رومی در حاشیه امپراتوری است.

بازدید از ولیلی

بخش حفاری شده ولیلی در مقایسه با مجتمع های باستانی مصر نسبتا کوچک است. با این حال، ستون های فریبنده و دیوارهای فرو ریخته برای عکس های خیره کننده ای که در مقابل فضای حومه مراکش ایجاد شده اند و سردرگمی و حیرانی ویرانه های تاریخی، تجربه ای غم انگیز است. برای بازدید از طاق واقع در لبه خرابه، اطمینان حاصل کنید. این طاق با ستون های قوی در طرف چپ کلیسای شهر واقع است. برجستگی سفر به ولیلی، بدون شک، کف های موزاییک بازسازی شده آن است که همه آنها در منظر اصلی خود قرار دارند. که بهترین موزاییک در خانه Orfheus (موسیقی دان و شاعر) است، که بزرگترین و زیبا ترین خانه های خصوصی حفاری واقع شده است. در اینجا، سه موزاییک خیره کننده را در آنجا میبینید که Orpheus در حال بازی کردن حلقه پلاستیکی باحیوانات وحشی، دلفین و پوزیدون، خدای رومی دریا در ان منقوش است. این خانه همچنین شامل بقایای حمام خصوصی است که با اتاق های گرم و سرد و سولاریوم کامل می شود.

ویرانه های ولیلی هر روز از طلوع خورشید تا غروب خورشید باز می شوند. شما باید یک هزینه ثبت نام کوچک 20 درهم را پرداخت کنید و طبق راهنماهای رسمی هزینه ورودی به مجتمع 120 درهم است. شما می توانید خودتان رانندگی کنید یا یک تاکسی خصوصی از ایستگاه قطار در Meknes بگیرید. اگر مایل به بازدید از fez هستید، ارزان تر است تا اینکه با قطار به مکنس بروید و از آنجا تاکسی بگیرید. به همین ترتیب، اغلب هتل ها در هر دو شهر تورهای سازمان یافته را به ولیلی ارائه می کنند که شامل توقف در روستای کوهستانی و دیدن مکان زیارتی مقدس مولای ادریس می شود.

کجا بمانیم ؟

اگر می خواهید برای مدت بیش از یک روز از منطقه بازدید کنید، باید اقامت در مولای ادریس را رزرو کنید، که فقط در فاصله پنج کیلومتری از ویرانه های ولیلی واقع شده است. تعدادی از مهمانخانه های B&B در اینجا هستند یکی از آن ها را انتخاب کنید. رستوران های متشکل از غذاهای معتبر مراکش و تراس پشت بام با چشم انداز ها خیره کننده از مولای ادریس و ویرانه های دره که ماورای زیبا در این مهمانخانه ها وجود دارد . مهمانان می توانند پیاده روی روزانه خود را از این مهانخانه B&B به ولیلی آغاز و از راه های باغ های زیتون و روستاهای محلی در طول مسیر عبور کنند.

چه زمانی برویم؟

ولیلی یک سفر و مقصدی ارزشمند در تمام طول سال است، و زمان خاصی برای بازید از آن وجود ندارد. با این حال، ماه های تابستان می تواند فوق العاده گرم و به دلیل تابش خورشید در شهرستان باستانی محافظت از خود نیاز دارد. بنابراین اگر تصمیم به بازدید از ماه ژوئن تا اوت دارید حتما اندازه زیادی آب و کرم های ضد آفتاب با خود بیاورید. این شهر در ماه های آوریل و مه، بیشتر ین زمانی است که دشت های اطراف آن با گلهای درختی بهاری شکوفا میشود که، بسیار زیبا است. برای گرفتن بهترین عکس ها، هنگام بازید سعی کنید سفر خود را برای صبح زود یا بعد از بعد از ظهر، زمانی که نور ملایم خورشید ستون های شهر باستانی را مانند طلا زراندود می کند، بیاندازید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2154

به "چگونگی بازدید شهر رومی باستانی ولیلی در مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی بازدید شهر رومی باستانی ولیلی در مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید