کرونا بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال جهان را لغو کرد

به گزارش مجله تانی بای، تهران (پانا) - رقابت های قهرمانی جهان جوانان مردان زیر 23 سال بسکتبال با ویلچر 2021، به دلیل پاندمی کووید 19 به سال 2022 موکول شد.

کرونا بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال جهان را لغو کرد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، وب سایت اینساید دگیمز، از تصمیم فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچر (IWBF) برای تغییر زمان برگزاری هفتمین دوره رقابت های قهرمانی جوانان 2021 جهان به دلیل پاندمی کرونا خبر داد.

بر اساس اعلام IWBF زمان جدید در نظر گرفته شده برای برگزاری این رویداد بین نیمه دوم ماه می و نیمه اول ژوئن 2022 در چیبا خواهد بود و ژاپن اولین کشور آسیایی است که میزبانی این رقابت ها بر عهده دارد.

بعد از اینکه در ژانویه سال 2020 امتیاز میزبانی این مسابقات به ژاپن اهدا شد، چیبا خود را برای برپایی رقابت ها در سال 2021 آماده کردند اما با شیوع ویروس کرونا و تعویق بازی های پارالمپیک توکیو، IWBF نیز تصمیم به انتقال زمان برگزاری این رقابت ها ابتدا به دسامبر 2021 و سپس به سال 2022 گرفت.

رئیس کمیته مسابقات IWBF در این باره اعلام کرد: باتوجه به چالش کووید 19 و شرایطی که جهان به واسطه پاندومی کرونا با آن رو به رو است، تغییر زمان برگزاری این رقابت ها لازم بود و ما با این تغییر، خواستیم که اطمینان حاصل کنیم کشورها می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

بر اساس قوانین IWBF، برای حضور قانونی در این رقابت ها، بازیکنان مرد می بایست متولدین اول ژوئن سال 1999 یا بعد از آن باشند. سیاست فدراسیون بین المللی بسکتبال با ویلچر بر این است که بازیکنانی که برای حضور در این مسابقات در سال 2021 مجوز داشته اند به واسطه تغییر زمان مجدد، فرصت حضور در این رقابت ها را از دست ندهند.

گفتنی است اولین دوره این مسابقات در سال 1997 برگزار شد و از آن زمان، رقابت ها هر 4 سال یک بار با حضور 12 کشور برپا می شود. تورنتو کانادا میزبان دور قبلی در سال 2017 بود و تیم انگلستان عنوان قهرمانی آن را کسب کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1219

به "کرونا بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال جهان را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال جهان را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید