کشت دانه روغنی کلزا درجنوب کرمان آغاز شد

به گزارش مجله تانی بای، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: کشت کلزا در جنوب استان کرمان ودر سطح 1500 هکتار مزارع این منطقه آغاز شد.

کشت دانه روغنی کلزا درجنوب کرمان آغاز شد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از کرمان، فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: برای سال زراعی جاری تولید 3هزار تن محصول کلزا هدف گذاری شده است.

او اضافه کرد: در راستای سیاست های اجرایی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خوداتکایی در محصولات استراتژیک، برنامه کشت محصول استراتژیک کلزا در جنوب استان کرمان در سال زراعی 1401 - 1400 در سطح 1500 هکتار و 3000 تن محصول هدف گذاری شده است.

رستگاری بیان داشت: برابر برنامه ریزی اجرا شده برنامه تامین بذر به مقدار 7 تن از ارقام پربازده و بوم سازگار هایولا - 50 و دلگان به منطقه حمل و از طریق کارگزارای ها در حال توزیع است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کرمان بیان داشت: ضمن مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به ثبت سامانه و همچنین قرارداد بیمه محصول اقدام تا بتوانند از تسهیلات حمایتی طرح استفاده کنند.

او با اشاره به تاریخ کاشت کلزا اظهارداشت: با توجه به تجربیات سنوات گذشته مناسب ترین زمان کاشت محصول 20 مهرماه لغایت خاتمه آبان ماه است که برای حصول عملکرد مناسب محصول علاوه بر تاریخ کاشت مناسب، کشت به روش خطی مکانیزه و آبیاری به روش تیپ و استفاده از کودهای مناسب باید رعایت شود.

او شرح داد: با توجه به استراتژیک بودن محصول تامین و توزیع بذر و کود یارانه ای، صدور کشاورز کارت، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در هر هکتار 100 میلیون ریال با حفظ الویت، ارائه خدمات مشاوره فنی به عنوان سبد حمایتی دولت با جدیت در دستور کار و عملیاتی شدن واقع شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو محصول در سال زراعی جاری 150 هزار ریال مشخص و ابلاغ شده است.

او بیان نمود: عملیات کاشت کلزا در شهرستان رودبار جنوب آغاز شده است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1838

به "کشت دانه روغنی کلزا درجنوب کرمان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت دانه روغنی کلزا درجنوب کرمان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید