کشف یک غار آهکی در آذربایجان غربی

به گزارش مجله تانی بای، در جریان حفاری های طرح انتقال گاز ایران به ترکیه یک غار آهکی در نزدیکی روستای رحیم خان واقع در جنوب استان آذربایجان غربی کشف شد.

کشف یک غار آهکی در آذربایجان غربی

طبق اعلام مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوکان غاری آهکی در نزدیکی روستای رحیم خان از توابع بخش سیمینه این شهرستان و در راستا حفاری طرح خط انتقال گاز ایران به ترکیه کشف شد.

اسعد جمیانی درباره کشف این غار گفت:

این اثر طبیعی با 315 مترمربع مساحت در عمق 5 متری زمین واقع شده است و به وسیله شرکت مجری طرح در جریان حفاری کشف شده است و می تواند به عنوان یک مرکز گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد.

بنا به گفته این مقام مسئول اهالی محل اداره میراث فرهنگی را در جریان این کشف قرار داده اند و با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان مربوطه از محل بازدید نموده اند.

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد:

این غار فاقد هرگونه اثر تاریخی و باستانی است و کلیه حفره های آبی آن در طول زمان خشک شده اند. البته با توجه به حساسیت اهالی روستا در مورد حفظ این غار، صورت جلسه ای به وسیله دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا در محل مورد نظر با پیمانکار شرکت گاز منعقد شد و بر اساس آن پیمانکار متعهد شد که راستا خط لوله را به فاصله 10 متری دهنه غار تغییر دهد.

لازم به ذکر است غار های آذربایجان غربی از جاذبه های طبیعی گردشگری این استان پهناور و کوهستانی محسوب می شوند و همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می نمایند.

منبع: کجارو / mizanonline.ir
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1960

به "کشف یک غار آهکی در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک غار آهکی در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید