کشف 50 قطعه شیء باستانی در بخش زرین دشت نهاوند

به گزارش مجله تانی بای، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: 50 قطعه شیء باستانی طی یک عملیات عمرانی در بخش زرین دشت نهاوند کشف شد.

کشف 50 قطعه شیء باستانی در بخش زرین دشت نهاوند

به گزارش خبرنگاران از همدان، محسن جانجان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: در یک عملیات عمرانی در بخش زرین دشت نهاوند یک مجموعه اشیای باستانی کشف شد که این افراد فرهنگ دوست به بخشداری زرین دشت اطلاع دادند.

او افزود: این مجموعه شامل 50 عدد اشیاء تاریخی مربوط به دوره صدر اسلام سلجوقی و ایلخانی است و با هماهنگی مدیرکل میراث استان اشیاء مکشوفه تحویل امین اموال اداره کل شد.

جانجان اعلام کرد: این اشیای مکشوفه شامل ظروف سفالی منقوش و ساده لعاب دار مربوط به دوره سلجوقی و ایلخانی و ظروف فلزی آهنی و مفرقی شامل پیه سوز، جام و سبو و بشقاب بوده که بیشتر آن ها نیز مربوط به دوره اسلامی است و تحقیقات علمی بروی این اشیا در دستور کار قرار گرفته است.

او می گوید: با توجه به این که ما در شهرستان نهاوند موزه و شرایط نگهداری این اشیاء تاریخی را نداریم این مجموعه تاریخی کشف شده به همدان منتقل شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند ادامه داد: اشیاء تاریخی شهرستان قبلا در موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند نگهداری می شد که با توجه به این که مکان این موزه متعلق به شهرداری بود موقتا این موزه جمع آوری شد و این اشیاء تاریخی به استان منتقل و در آن جا نگهداری می گردد.

جانجان از ساخت موزه نو نهاوند اطلاع داد و افزود: پیگیر احداث و بازگشایی موزه نو شهرستان هستیم و خانه تاریخی صمصام را برای این مهم در نظر گرفته ایم.

او افزود: در پی تملک این خانه تاریخی هستیم و تا به امروز دو دانگ آن را تملک نموده ایم و سال جاری نیز اعتباری برای تملک این ملک در نظر گرفته ایم که به زودی این اعتبار تخصیص خواهد یافت.

ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1879

به "کشف 50 قطعه شیء باستانی در بخش زرین دشت نهاوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 50 قطعه شیء باستانی در بخش زرین دشت نهاوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید