گاوی که شیر کم چرب فراوری می نماید!، عکس

به گزارش مجله تانی بای، این گاوها که از نظر مقدار بزرگ هستند و در بلوغ حدود 1500 پوند وزن دارند، با بدن خالدار سیاه و سفیدشان شناخته شده ترین نوع گاو متعلق به نژادهای شیری هستند.

گاوی که شیر کم چرب فراوری می نماید!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، هلشتاین-فریزین، نژاد گاوهای شیری بزرگ است که منشا آن شمال هلند و فریزلند است. تعیینه اصلی آن مقدار بزرگ و نشانه های سیاه و سفید خالدار آن است که به وضوح تعیین است. اعتقاد بر این است که این گاوها برای حدود 2000 سال بخاطر کیفیت لبنیات انتخاب شده اند.

این خر وحشی، جد خرهای امروزی است/ عکس

مرگبارترین مکان های دنیا/ عکس

آنها مدتهاست که به طور گسترده در منطقه ها پست و حاصلخیزتر قاره اروپا زندگی می نمایند، جایی که آنها به علت توانایی فراوری شیر ارزش زیادی دارند. در ایالات متحده، نژاد هلشتاین-فریزین از تمام نژادهای شیری دیگر بیشتر است و نه دهم شیر را فراوری می نماید. شیر این نژاد، دارای چربی نسبتاً کمی است.

هنگامی که هلندی ها نیویورک را مستعمره کردند، گاوهای خود را با خود آوردند، اما پس از واگذاری مستعمره به تاج و تخت بریتانیا و مهاجران انگلیسی، گاو هلندی ناپدید شد. اولین صادرات از هلند به ایالات متحده در سال 1795 بود، اما بیشترین واردات بین سال های 1879 و 1887 انجام شد.

این نژاد معمولاً در منطقه های که بازارهای شیر خوبی دارند متمرکز است. با تأکید بر فراوری گوشت گاو بدون چربی، فریزین به عنوان نژاد خالص، نقش مهمی را در فراوری گوشت گاو در بریتانیا و ایالات متحده ایفا می نماید.

منبع: britannica

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 شهریور 1402 بروزرسانی: 9 شهریور 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2250

به "گاوی که شیر کم چرب فراوری می نماید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاوی که شیر کم چرب فراوری می نماید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید