10 سوپرمارکت آنلاین برتر دنیا
به گزارش مجله تانی بای، سوپرمارکت آنلاین: چرا و چگونه در زندگی امروز رشد کرده است؟
زندگی امروز هر روز بیش از پیش با اینترنت و فضای مجازی وابستگی بیشتری پیدا می کند. به همین دلیل تعجب آور نیست که تعداد فروشگاه ها و سوپرمارکت های اینترنتی در حال افزایش هستند. به طور میانه هر فرد حدود یک ساعت از زمان خود را -بدون در نظر گرفتن زمان سپری شده در راستا رفت و برگشت- در هفته به خرید کالاهای سوپرمارکتی اختصاص می دهد. برهمین اساس صرفه جویی در زمان، رهایی از ترافیک و آلودگی هوا، خرید آسان و سریع از جمله مزایایی ست که فروشگاه ها به ویژه سوپرمارکت های آنلاین برای انسان امروز به ارمغان آورده است.
با وجود مزایایی که سوپرمارکت های آنلاین برای مشتریان فراهم می آورند، یکی از مهمترین نگرانی های مشتریان بالقوه تردید در یکسان بودن کالای موجود در وبسایت و کالای خریداری شده است. با این وجود اگر افراد در خرید محصولاتی مانند لباس و لوازم خانگی به صورت آنلاین با تردیدهایی روبرو باشند، این تردید در مورد خرید اینترنتی کالاهای سوپرمارکتی جای خود را به یقین خواهد داد. اما دلیل چیست؟ پرواضح است که به ندرت پیش می آید شخصی کالاهای سوپرمارکتی یا تند مصرف را قبلا مصرف نکرده یا اصلا ندیده باشد. رنگ، طعم، مقدار و سایر نشانه های کالاهای سوپرمارکتی برای خریدار در بیشتر مواقع کاملا واضح است و این نکته در مورد خرید کالاهای خانگی و … چندان صدق نمی کند.
درحال حاضر باتوجه به امکاناتی که وبسایت ها و اپلیکیشن های خرید آنلاین برای مشتریان فراهم کرده اند این صنعت روز به روز درحال پیشرفت است. به عنوان مثال: امکان سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته، تحویل درب محل، امکان مقایسه قیمت ها و دسترسی به نظرات مصرف کنندگان از جمله مزایایی ست که یک خرید آنلاین نسبت به خرید حضوری دارد. برهمین اساس به معرفی 10 سوپرمارکت آنلاین برتر جهان می پردازیم:
1. آمازون فرش(Amazon Fresh)
آمازون فرش بزرگترین فروشگاه اینترنتی در سطح جهانی و یکی از زیر مجموعه های شرکت آمازون در آمریکاست. این شرکت تجارت الکترونیک که کار خود را از آگوست سال 2007 آغاز کرده است، فعالیت خود را در قالب ارائه خدمات ارسال محصولات سوپرمارکتی و تره بار ابتدا از شهر سیاتل آمریکا آغاز کرد و هم اکنون به عنوان یک خرده فروش اینترنتی جهانی در سرتاسر این کشور، لندن، توکیو، برلین، پوتسدام(شرق آلمان)، هامبورگ و مونیخ ارائه خدمات می دهد. همچنین کاربران آمازون تمام سفارشات مربوط به محصولات سوپرمارکتی را در همان روز یا در روز بعد تحویل خواهند گرفت.
2. والمارت گروسری(Walmart Grocery)
والمارت گروسری یکی از شرکت های خرده فروشی والمارت به عنوان بزرگترین شبکه فروشگاه های زنجیره ای و سومین شرکت بزرگ در جهان است. والمارت گروسری یک شرکت خدمات کالاهای سوپرمارکتی است که که کالاهای مورد نظر را در محل های ویژه یا منزل بدون هزینه ارسال یا افزایش در قیمت کالا به مشتریان تحویل می دهد. روش ارسال کالا در والمارت گروسری به شکل سفارش کالا در وبسایت در نزدیکترین فروشگاه به کاربر است که پس از آن از طریق تماس یا ایمیل محل دریافت کالا اطلاع رسانی و در زمان مشخص شده تحویل می گردد.
3. تسکو(Tesco)
یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی که فعالیت خود را از سال 1994 در انگلستان با نام تسکو دایرکت (Tesco Direct) آغاز کرد. اما از سال 2000 با نام کنونی خود یعنی تسکو به کسب و کار خود ادامه داد. این شرکت نیز سفارشات مشتریان خود را از فروشگاه های فیزیکی خود در نقاط مختلف تامین و ارسال می کند.
4. پیپاد(PeaPod)
این شرکت که از سال 1989 در شیکاگو پا به عرصه ظهور گذاشته است، یک شرکت ارائه دهنده خدمات کالاهای سوپرمارکتی در آمریکا است. نحوه ارسال کالا از طریق این شرکت به صورت تحویل درب محل و در برخی نقاط تحویل سریع در نقاط ویژه(Pick-up service*) است. یکی از ویژگی های اصلی پیپاد تخفیفات ویژه در همه گروه های کالایی ست که به صورت هفتگی به مشتریان نمایش داده می گردد و این علاوه بر ارسال رایگان سفارشات در اولین یک ماه خرید از پیپاد است.
*این خدمت از طریق برخی از فروشگاه های آنلاین ارائه می گردد. بدین صورت که محل هایی در نقاط ویژه ای از شهر انتخاب و سامان دهی می گردد، سپس مشتری در آن محلها سفارشات تحویل می گردد.
5. اُکادو(Ocado)
اگر در یکی از شهرهای بریتانیای بزرگ یا ولز زندگی می کنید و میخواهید یک خرید آسان از میان کالاهای سوپرمارکتی داشته باشید، بی شک اُکادو یکی از بهترین گزینه هاست. این سوپرمارکت آنلاین برخلاف رقبایش هیچ فروشگاه حضوری ای ندارد و تمام سفارشات مشتریان خود را از انبارهای خود تامین می کند. اُکادو فعالیت خود را از سال 2000 در انگلستان آغاز کرده است و باتوجه به قراردادهایی که به تازگی با برخی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای جهان بسته است به نظر می رسد فعالیت خود را به زودی در سطح جهان توسعه دهد.
6. فرش دایرکت(Fresh Direct)
فرش دایرکت یک فروشگاه آنلاین مواد غذایی 19 ساله در آمریکاست و همانطور که از نام آن مشخص است با هدف ارائه محصولات تازه و با کیفیت فعالیت می کند. این سوپر مارکت آنلاین درحال حاضر به بیشتر منطقه ها آمریکا خدمت رسانی می کند و به دلیل توزیع موادغذایی ارگانیک و محلی، آسانی در خرید و قیمت های کمتر از سوپرمارکت های حضوری معروفیت دارد.
7. اینستاکارت(Instacart)
یکی از پیروز ترین استارت آپهای پیروز آمریکایی که در سال 2012 در شهر سانفرانسیسکو آغاز به کار کرد اینستاکارت است. این شرکت ابتدا فعالیت خود را با ارائه کالاهایی که حدودا 10% تا 20% از کالاهای داخل فروشگاه گرانتر بودند آغاز کرد. اما با رشد کسب و کار پیروز شد تمامی کالاهای موجود را به همان قیمت اصلی به مشتریان به فروش برساند. درحال حاضر کاربران این سوپرمارکت آنلاین می توانند سفارشات خود را از میان فروشگاه های متنوع موجود در وبسایت یا اپلیکیشن انتخاب کرده و خریداری کنند. اینستاکارت به دلیل عملکرد پیروز خود توانسته است علاوه بر خدمت رسانی به برخی از شهرهای آمریکا به در برخی از شهرهای کانادا نیز ارائه خدمت کند.
8. شیپ(Shipt)
شیپ به عنوان یکی از زیرمجموعه های هلدینگ تارگت(Target) درسال 2014 در آلابامای ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرد. این شرکت در حال حاضر در بیشتر نقاط این کشور به مشتریان خدمت رسانی می کند و فروشگاه های زنجیره ای بزرگی از جمله تارگت، کاست کو، کروگر که خود از سردمداران این صنعت هستند بخشی از گروه تامین کنندگان این سوپرمارکت آنلاین را تشکیل می دهند. کاربران این وبسایت نیز می توانند سبد کالای خود را از میان کالاهای هرکدام از فروشگاه های موجود با اندکی افزایش قیمت نسبت فروشگاه (حدود 40هزار کالا)انتخاب کرده و سفارش دهند.
9. کروگر(Kroger)
از کروگر به عنوان یکی از بهترین سوپرمارکت های آنلاین می توان یاد کرد. این سوپرمارکت آنلاین نیز مانند بسیاری از همتایان خود محصولات فروشگاه زنجیره ای به همین نام را به صورت اینترنتی به فروش می رساند. کروگر نیز از بزرگترین و پردرآمدترین فروشگاه های زنجیره ای آمریکایی ست که در سال 1883 آغاز به کار کرده است. اما از زمان آغاز فروش اینترنتی آن مدت زیادی نمی گذرد. کاربران این وبسایت علاوه بر محصولاتی که به صورت عادی قادر به خرید آنها هستند، می توانند از دستورهای آشپزی رایگان هم استفاده کرده و مواد اولیه آنها را به صورت ویژه خریداری کنند.
10. شاپ فودکس(ShopFoodex)
فروش آنلاین مواد غذایی و ارسال به تمام نقاط آمریکا رسالت این سوپرمارکت آنلاین است. در این فروشگاه اینترنتی از مشتری هزینه ای بیشتر از قیمت درج شده روی کالا یا بابت ارسال سفارشات دریافت نمی گردد. همچنین یکی از خدمات ویژه فودکس به مشتریان خود اهدای اعتبار 33درصدی بعد از هر خرید بیشتر از 100 دلاری ست.
منبع: اُکالا