200 محصول دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در بازدید نمایشگاه فناورانه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه که در سالن تربیت بدنی دانشگاه برگزار گردید، گفت: با توجه به سیاست های دولت و وزارت بهداشت در مورد توسعه دستاوردهای پژوهشی و حرکت به سمت خوداتکایی علمی و همزمان با ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، تعدادی از محصولات دانش بنیان که با مشارکت شرکت های دانش بنیان تحت حمایت دانشگاه فراوری شدند، رونمایی شد.

200 محصول دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد

رونمایی 200 محصول فناورانه از 50 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه

وی از رونمایی 200 محصول فناورانه از 50 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه در این نمایشگاه اطلاع داد و اضافه نمود: این محصولات شامل فراوریات غذایی با بهره گیری از روش های نوین صنعت غذا، تجهیزات پزشکی، اقلام دارویی، تجهیزات دندانپزشکی، معرفی اپلیکیشن های سلامت محور، استفاده از ظرفیت های نوین در زمینه سلول های بنیادی، شبیه سازها و قرنیه مصنوعی می گردد و به صورت کامل در داخل کشور و بر اساس دانش بومی فراوری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: خوداتکایی در حوزه فراوریات بومی منجر به افزایش دسترسی و صرفه جویی ارزی در کشور خواهد شد. به عنوان مثال فراوریات دو شرکت دانش بنیان در حوزه دندانپزشکی، صرفه جویی 10 میلیون دلاری در ماه های ابتدایی سال 1400 را در پی داشت.

به گفته دکتر زالی، بسیاری از محصولات دانش بنیان فراوری این شرکت ها مشابه خارجی ندارند.

وی در مورد نحوه همکاری دانشگاه با شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: پس از آنالیز و ارزیابی ایده این شرکت ها، با حمایت های مادی و دانشی دانشگاه، ایده به محصول تبدیل می گردد. حمایت روز افزون از شرکت های دانش بنیان، راه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و راه میانبری برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه توانمندی، شایستگی و لیاقت های علمی و حرفه ای خود را به نمایش گذاشته اند و بیش از هر زمان دیگری باید فضار را برای رشد این شرکت ها فراهم کنیم.

وی فاصله میان ایده تا محصول بعضی از شرکت های دانش بنیان را کمتر از یک سال اظهار داشت و اضافه نمود: شتاب خوبی در حوزه فراوری محصولات فناورانه برقرار است و بر این اساس در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید به سمت ایجاد ظرفیت های بیشتر در این زمینه حرکت کرد.

فعالیت 128 شرکت دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، توسعه کارآفرینی و پژوهش های محصول محور دانست.

وی گفت: بر این اساس 128 شرکت دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه مستقر بوده که با فعالیت بالغ بر هزار پژوهشگر، 205 محصول تجاری شده را به بازار معرفی نموده است.

زرقی گفت: در این نمایشگاه که همه ساله به مناسبت ایام دهه مبارک فجر برگزار می گردد، از 50 شرکت منتخب دانش بنیان مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دعوت برای عرضه محصولات دعوت می گردد.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد فراوریات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محقق می گردد، اضافه نمود: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه، سال آینده به بهره برداری می رسد و انتظار می رود 100 شرکت دانش بنیان دیگر به ناوگان شرکت های دانشگاه اضافه نموده گردد.

نمایشگاه محصولات فناروانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با حضور دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1976

به "200 محصول دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 محصول دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید