53 هزار تن محصولات کشاورزی گلستان صادر شد

به گزارش مجله تانی بای، معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: سال 98، 53 هزار تن انواع محصول کشاورزی این استان به ارزش 52 میلیون و 796 هزار دلار به کشورهای مقصد و عمدتا آسیایی صادر شد.

53 هزار تن محصولات کشاورزی گلستان صادر شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، آمنه جمشیدی رودباری پنج شنبه 4 اردیبهشت به خبرنگار ایرنا گفت: محصولات کشاورزی صادر شده از گلستان بیشتر شامل در حوزه های دام، طیور، لبنیات، صنایع غذایی، ماشین های کشاورزی، شیلات، زراعی و باغی بوده است.

معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهادکشاورزی گلستان اضافه کرد: صادرات محصولات کشاورزی گلستان طی سال گذشته از لحاظ وزنی نسبت به کل صادرات استان 17 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 46 درصد آن را شامل می گردد.

وی گفت: بر اساس گزارش و داده های آماری دستگاه های مرتبط با صادرات در گلستان، سال گذشته از این استان 304 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش 114 میلیون دلار به کشورهای مقصد صادر شد.

جمشیدی رودباری علت کاهش صادرات محصولات کشاورزی گلستان طی پارسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن(97) را محدودیت های ناشی از تحریم و شیوع ویروس کرونا اعلام نمود و گفت: سال 97 از این استان 251 میلیون دلار کالا صادر شد که 72 میلیون دلار آن را محصولات کشاورزی تشکیل داد.

اقتصاد استان گلستان عمدتا برپایه کشاورزی پایدار است و در فراوری 15 محصول کشاورزی رتبه های اول تا ششم کشور را دارد.

گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت؛ هفت اقلیم از 13 اقلیم جهان را در خود جای داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 924

به "53 هزار تن محصولات کشاورزی گلستان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "53 هزار تن محصولات کشاورزی گلستان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید