6 ماه حبس برای 3 حفار غیرمجاز مهدی شهری

به گزارش مجله تانی بای، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی 6 مردادماه 1400 با اعلام این خبر اضافه نمود: این افراد در یکی از منطقه ها شهرستان مهدی شهر با هدف به دست آوردن اشیای تاریخی ، اقدام به حفاری غیرمجاز نموده بودند.

6 ماه حبس برای 3 حفار غیرمجاز مهدی شهری

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: هر یک از متهمان به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی، علاوه بر ضبط ادوات حفاری به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

کربلایی غلامی با قدردانی از همکاری مردم استان و ارائه گزارش های مردمی در زمینه حفاری های غیرمجاز که نقش مهمی در جلوگیری از تخریب آثار تاریخی دارد، گفت: سالانه بیش از 10 هزار بازدید محسوس و غیر محسوس مراقبین از آثار استان انجام می گردد.

وی توضیح داد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می گردد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه نمود: هم وطنان و دوست داران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خود را به وسیله تماس با سامانه خبری به شماره 31705 اعلام نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1703

به "6 ماه حبس برای 3 حفار غیرمجاز مهدی شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ماه حبس برای 3 حفار غیرمجاز مهدی شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید