استانداران در انتصابات خود نگاه های حزبی نداشته باشند

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، جواد ناصریان عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد با اشاره به کاهش میانگین سن بازنشستگان کشور گفت: میانگین سن بازنشستگان در وزارت کشور هشت سال کاهش یافته و این امر با جوانگرایی وزارت کشور مصادف شده است.

استانداران در انتصابات خود نگاه های حزبی نداشته باشند

وی اعلام کرد: اعتدال گرایی، پیگیری سیاست های دولت، امانتداری و تخصص از ویژگی های مدنظر وزارت کشور برای مدیران زیر مجموعه این وزارتخانه به ویژه وزارت کشور است، اضافه نمود: خوشبختانه استانداری که اکنون برای یزد انتخاب شده دارای همه این ویژگی ها است.

ناصریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور ما نیازمند آرامش سیاسی است، اعلام کرد: کشور ما اکنون در شرایطی است که تحریم ها آن را شنماینده نموده بنابراین در چنین شرایطی باید برای حفظ وحدت و همبستگی کوشش کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور عنوان نمود: مدیران نیز باید برای ایجاد شرایط آرامتر کوشش نمایند و در مسیر تحقق انتظارات دولت قدم بردارند.

ناصریان اعلام نمود: دولت انتظار دارد تا مدیران ضمن حفظ کرامت افراد از تمام ظرفیت های سیاسی، علمی و اجرایی برای پیشبرد اهداف کشور استفاده نمایند و حداقل تغییرات را در مدیران ایجاد نمایند اما در عین حال به جانشین پروری بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: 14 استاندار و پنج معاون استاندار با توجه به قانون جدید در ردیف جابجایی نهاده شدند و بازنشسته شدند اما اینکه می گویند وزارت کشور بازنشستگان را به کار می گیرند، این بکارگیری طبق قانون سال 96 بود البته در مجموعه وزارت کشور 25 هزار نفر مشغول به کار هستند که تنها 80 نفر از آنها بازنشسته بودند.

ناصریان با اشاره به اینکه انتخاب و جابجایی استانداران پروسه ای زمانبر است، اضافه نمود: در جابجایی استانداران، جوانگرایی و استفاده از ظرفیت موجود و استفاده از نیروهای وزارت کشور در اولویت نهاده شد و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، متوسط سن استانداران هشت سال کاهش یافت و سالهای آینده هم این روند را ادامه خواهیم داد.

معاون وزیر کشور عنوان نمود: از 14 استاندار انتخاب شده، 10 نفر از مجموعه وزارت کشور هستند که امیدواریم همه استانداران اولویت های دولت را مدنظر قرار دهند.

وی تاکید نمود: استانداران محور وحدت و انسجام را در نظر بگیرند، اقتدار لازم را داشته باشند و با حفظ حرمت با بزرگان ارتباط داشته باشند و کوشش نمایند در انتصابات خود نگاه های حزبی نداشته باشند.

ناصریان با اشاره به اینکه روزانه 5 میلیون نفر به ادارات دولتی مراجعه دارند، اضافه نمود: اگر دستگاه های اجرایی تکریم ارباب رجوع را جدی نگیرند و حتی اگر یک پنجم این افراد ناراضی باشند، یعنی یک میلیون نفر ناراضی هستند بنابراین باید میز خدمت در سرلوحه کار ادارات باشد و استانداران شرایط خدمت به مردم را فراهم نمایند.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم از کوشش های محمود زمانی قمی تجلیل و محمدعلی طالبی به عنوان استاندار یزد انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 87

به "استانداران در انتصابات خود نگاه های حزبی نداشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداران در انتصابات خود نگاه های حزبی نداشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید