اعتراض احزاب مخالف ترکیه به تخلفات انتخاباتی

به گزارش مجله تانی بای، احزاب مخالف دولت در ترکیه به تخلفاتی در روند ثبت نام رأی دهندگان در انتخابات محلی این کشور اعتراض نموده اند؛ این انتخابات قرار است در ماه مارس برگزار گردد.

اعتراض احزاب مخالف ترکیه به تخلفات انتخاباتی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، از جمله موارد شک برانگیز، ثبت نام رای دهندگانی بوده که بالای 100 سال سن داشتند؛ یکی از آنها 165 ساله است که برای اولین بار در انتخابات شرکت نموده است.

احزاب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) می گویند که پس از آنالیز مدارک مرتبط با ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات در برخی مناطق که حزب حاکم در آنجا پیش افتاده، به موارد تردیدبرانگیز متعددی برخورده اند.

از جمله افراد ثبت نام شده، عایشه اکیچی است که 165 سال دارد، متولد 1854 میلادی در دوران امپراتوری عثمانی و حکومت سلطان عبدالمجید است و برای اولین بار در انتخابات حاضر می شود. همچنین شخص دیگری موسوم به زولفور که 149 سال دارد و یک زن 148 ساله اولین باری است که نامشان برای شرکت در انتخابات ثبت شده است.

این احزاب همچنین به مورد دیگری اشاره نموده اند؛ از جمله ثبت نام بیش از 1000 نفر تنها در یک آپارتمان. بسیاری دیگر در مکان هایی ثبت نام نموده اند که وجود خارجی نداشته و یا خالی از سکنه هستند؛ به عنوان مثال در محل ساختمان های ناتمام و یا طبقه پنجم یک واحد چهار طبقه .

اعتراض احزاب مخالف درحالی انجام شده که قرار است این انتخابات حدود دو ماه دیگر برگزار گردد.

با توجه به رکود مالی ماه های اخیر در ترکیه و سقوط ارزش پول ملی این کشور، احتمال آن می رود که حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی ترکیه در برخی شهرهای مهم از جمله پایتخت با شکست روبه رو گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 97

به "اعتراض احزاب مخالف ترکیه به تخلفات انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض احزاب مخالف ترکیه به تخلفات انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید