افراد دیابتی در معرض ریسک بالای بیماری قلبی مرگبار

به گزارش مجله تانی بای، یافته های مطالعه جدید بر اهمیت مدیریت فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت تاکید دارد.

افراد دیابتی در معرض ریسک بالای بیماری قلبی مرگبار

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، مطالعه محققان نشان می دهد 93 درصد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در معرض ریسک بالا یا خیلی بالا مسائل قلبی عروقی مرگبار در مدت 10 سال قرار دارند.

محققان با آنالیز داده های مربوط به حدود 375 هزار فرد بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 در کاتالونیا اسپانیا و محاسبه خطر ابتلاء به حمله قلبی یا سکته مغزی در طی 10 سال دریافتند حدود 53 درصد در معرض ریسک بسیار بالا، حدود 40 درصد در معرض ریسک بالا و 7 درصد به جامانده در معرض ریسک نسبی قرار داشتند.

به گفته محققان، دیابت نوع 2 یکی از فاکتورهای اصلی بروز تصلب شریان در بدن انسان است که در صورت عدم کنترل منجر به سکته، حمله قلبی یا مسائلی در گردش خون در پاها یا کلیه ها می گردد.

محققان تاکید دارند افراد مبتلا به دیابت، علاوه بر کنترل گلوکز خون، باید به طور منظم کلسترول و فشارخونشان را کنترل نمایند.

محققان توصیه می نمایند که افراد دیابتی باید هموگلوبین A1C شان زیر 7 درصد باشد؛ فشارخون خود را کمتر از 80/130 حفظ نمایند؛ کلسترول شان را با مصرف داروهای نظیر استاتین ها یا آسپرین، کمتر از 100 میلیگرم در دسی لیتر حفظ نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1330

به "افراد دیابتی در معرض ریسک بالای بیماری قلبی مرگبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد دیابتی در معرض ریسک بالای بیماری قلبی مرگبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید