افزایش نگرانی از فشار سیاسی ترامپ برای انتشار واکسن کرونا تا پیش از انتخابات

به گزارش مجله تانی بای، با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعضی نگرانند رئیس جمهور این کشور برای انتخاب مجدد به نهادهای مسئول فراوری واکسن کرونا برای انتشار زودهنگام آن اعمال فشار کند.

افزایش نگرانی از فشار سیاسی ترامپ برای انتشار واکسن کرونا تا پیش از انتخابات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، احتمال فشار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نزدیکانش به مقامات سازمان غذا و دارو درخصوص سرعت بخشیدن به انتشار واکسن ویروس کرونا در بازار تا پیش از انتخابات امسال، موجب افزایش نگرانی ها شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، منتقدان می گویند تصمیم چند ماه پیش این سازمان در تأیید داروی هیدروکسی کلروکین به عنوان داروی کرونا که هفته گذشته لغو شد می تواند بر آسیب پذیری آن در برابر فشارهای سیاسی ترامپ باشد.

ایزیکیال امانوئل مشاور بهداشت و سلامت رئیس جمهور سابق آمریکا در این باره گفت: نگرانی اینجا است که آن ها از استاندارد صدور مجوز اضطراری برای تأیید ورود واکسن به بازار استفاده نمایند.

از سوی دیگر وین کاف رئیس پروژه واکسن انسانی می گوید گمان نمی کند فشاری سیاسی برای تسریع مورد تأیید قرار دریافت واکسن وجود داشته باشد زیرا داده ها باید شفافیت داسته باشند.

دولت ترامپ در نظر دارد فشار شدیدی برای ورود چند صد میلیون دوز واکسن [کرونا] تا خاتمه سال 2020 اعمال کند و عملیاتی را در این زمینه به راه انداخته است و تحت نظارت جرد کوشنر داماد ترامپ واقع شده است.

در این عملیات هیچ استاندارد و توضیحی در این خصوص که چه شرکت هایی در اولویت ساخت و انتشار واکسن هستند و علت آن چیست، وجود ندارد.

یک منبع که نمی خواست نامش فاش گردد درباره این عملیات گفت [این پروژه] بسیار بی نظم بوده و حتی برای خود افرادی که در حال پیش بردن آن هستند واجد شفافیت نیست.

ماه گذشته پنج کاندید توسط دولت ترامپ انتخاب شدند تا اولویت میلیون ها دلار بودجه و ده ها هزار بیمار برای انجام آزمایش را دریافت نمایند.

پیش از این نیز دکتر ازکیل امانوئل و دکتر پُل اوفیت اساتید دانشگاه پنسیلوانیا که کارشناس مسائل پزشکی هستند در روزنامه نیویورک تایمز یادداشتی منتشر نموده و درباره توسل عجولانه و با اهداف انتخاباتی دونالد ترامپ به واکسن کرونا هشدار دادند (جزئیات بیشتر).

ترامپ در ماه های اخیر در نظرسنجی های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آذر ماه امسال برگزار می گردد، با کاهش شدید محبوبیت روبرو شده است.

تبدیل شدن آمریکا به عظیم ترین مرکز شیوع ویروس کرونا و حمایت او از سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور از جمله مهم ترین عوامل کاهش محبوبیت آمریکایی ها نسبت به او هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1038

به "افزایش نگرانی از فشار سیاسی ترامپ برای انتشار واکسن کرونا تا پیش از انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگرانی از فشار سیاسی ترامپ برای انتشار واکسن کرونا تا پیش از انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید