افشای یک تماس ، دردسر تازه برای ترامپ

به گزارش مجله تانی بای، رسانه های آمریکا از گفت وگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین پرده برداشته اند. ترامپ وعده 250 میلیون دلار به زلنسکی داده، به شرطی که او برای تسریع در رسیدگی به فساد مالی هانتر بایدن تلاش کند. هانتر پسر جو بایدن است.

افشای یک تماس ، دردسر تازه برای ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با اتهام تازه ای روبروست که می تواند پیامدهای سنگینی برای او داشته باشد. واشنگتن پست جمعه 29 شهریور (20 سپتامبر) گزارش داده است که یک مامور اطلاعاتی روز 12 اوت درباره محتوای گفت وگوی تلفنی میان دونالد ترامپ و رهبر یک کشور دیگر به مایکل اتکینسون بازرس کل نهادهای اطلاعاتی آمریکا گزارشی داده است. این تلفن احتمالا میان دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اجرا شده است.

نیویورک تایمز در این باره نوشته است که احتمالا ترامپ وعده آزاد کردن مبلغ 250 میلیون دلار کمک مالی نظامی به اوکراین را داده است. آنچه ترامپ در مقابل از زلنسکی خواسته، این بوده که برای تسریع در رسیدگی به اتهام فساد مالی هانتر بایدن تلاش کند. پدر هانتر بایدن، جو بایدن رقیب احتمالی دونالد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است.

بنابر گزارش ها مایکل اتکینسون پس از انجام بررسی های لازم ژوزف ماگوییر رئیس اداره اطلاعات را از این ماجرا مطلع کرده و از او خواسته در این باره به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گزارش دهد. ظاهرا کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از چند هفته پیش تحقیقات خود را در این باره شروع کرده و مایکل اتکینسون بازرس کل نهادهای اطلاعاتی این کشور را نیز برای دادن شهادت در این باره احضار کرده است.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات در مجلس نمایندگان ایالات متحده از حزب دمکرات این کشور دولت را متهم کرده است که اطلاعات داده شده توسط این مامور را در اختیار کنگره قرار نمی دهد. دونالد ترامپ این اتهام را دروغ خوانده و در توییتر خود نوشته است که او می داند که محتوای تلفن هایش از سوی سازمان های اطلاعاتی شنود می شود و او باید خیلی احمق باشد که با رئیس یک دولت بیگانه چنین حرفی زده باشد.

اشپیگل آنلاین نیز در گزارشی در این باره نوشته است این که آیا محتوای این تلفن دونالد ترامپ را با بحرانی دیگر روبرو می کند یا نه موضوعی است که تنها تعداد کمی از سیاستمداران آمریکا پاسخ آن را می دانند. اشپیگل هم چنین نوشته است که هسته اصلی ماجرا هنوز روشن نیست.

در کنار افشاگری این مامور اطللاعاتی ترامپ هم چنان با پرونده دیگری دست به گریبان است؛ دخالت روسیه در روند انتخاباتی که به پیروزی او در سال 2016 منجر شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 363

به "افشای یک تماس ، دردسر تازه برای ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای یک تماس ، دردسر تازه برای ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید