اولین واکنش الکاظمی به تکمیل کابینه عراق

به گزارش مجله تانی بای، فارس نوشت: نخست وزیر عراق رای اعتماد مجلس به وزرای جامانده از کابینه او را موجب ایجاد انگیزه ای مضاعف به منظور پیاده کردن وعده هایی دانست که به ملت عراق داده است.

اولین واکنش الکاظمی به تکمیل کابینه عراق

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز شنبه رای اعتماد دریافت وزرای جامانده از کابینه خود توسط مجلس این کشور را انگیزه ای مضاعف برای پیاده کردن برنامه دولت خود دانست.

الکاظمی در توئیتر نوشت: تکمیل اعضای کابینه با رای مجلس به نامزدهای معرفی شده، انگیزه مضاعفی است برای پیاده کردن برنامه دولت و انجام تعهدات مرحله کنونی و عمل به وعده ها در برابر ملتمان که منتظر عمل و نه حرف هستند.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، نخست وزیر عراق در سرانجام از مجلس این کشور برای اعتماد به کابینه او قدردانی کرد و گفت: این یک خط آغاز جدیدی است که با قاطعیت و ثبات دنبال می کنیم.

مجلس عراق امروز (شنبه) در جلسه ای با حضور 247 نماینده به وزرای باقی مانده از کابینه مصطفی الکاظمی رأی اعتماد داد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، نمایندگان عراقی به فؤاد حسین بعنوان وزیر خارجه این کشور رأی اعتماد دادند. احسان عبدالجبار نیز بعنوان وزیر نفت انتخاب شد.

نمایندگان عراقی در ادامه به حسن ناظم عبد حمادی برای تصدی وزارت فرهنگ، سالار عبدالستار محمد حسین برای وزارت دادگستری، علاء احمد حسن عبید برای وزارت تجارت، ایفان فائق برای وزارت مهاجرت و محمد کریم برای وزارت کشاورزی، رأی اعتماد دادند و بدین گونه کابینه الکاظمی تکمیل شد.

بامداد 18 اردیبهشت نشست مجلس عراق به منظور رای اعتماد به برنامه دولت مصطفی الکاظمی و اعضای کابینه او برگزار گردید.

الکاظمی که به دلیل عدم توافق احزاب سیاسی برسر پیشنهاد دو نامزد برای پست های وزارت خارجه و نفت، تنها اسامی 20 وزیر از 22 وزیر کابینه را به مجلس ارائه نموده بود، پیروز شد تنها برای 15 وزیر خود رای اعتماد کسب کند و وزرای پیشنهادی او برای وزارت خانه های فرهنگ، کشاورزی، مهاجرت، دادگستری و بازرگانی از دریافت رأی اعتماد محروم ماندند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1010

به "اولین واکنش الکاظمی به تکمیل کابینه عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش الکاظمی به تکمیل کابینه عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید