این دختر لوس شمالی معروفیت جهانی دارد

به گزارش مجله تانی بای، غذاهای گیلانی با ذائقه مردم شهرهای مختلف ایران هماهنگی زیادی دارد و طعم آن ها بسیار دلچسب و دلنشین هستند.

این دختر لوس شمالی معروفیت جهانی دارد

دختر لوس یک غذای محلی و اصیل گیلانی است که بی شباهت به کال کباب، پیش غذای معروف گیلان نیست. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دختر لوس شمالی با خبرنگاران همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دختر لوس شمالی

  • بادمجان 5 عدد
  • گوجه فرنگی 3 عدد
  • سیر 6 تا 7 حبه
  • کره 20 گرم
  • گردو 100 گرم
  • رب انار ترش 1 قاشق غذاخوری
  • سبزی معطر 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه دختر لوس شمالی

مرحله اول

برای تهیه دختر لوس شمالی در ابتدای کار، لازم است گوجه ها را کبابی کنید. گوجه را روی زغال کبابی کنید تا مغزپخت شود و طعم دودی بگیرد. بعد از آن نوبت کبابی کردن بادمجان می رسد.

مرحله دوم

بالا و پایین بادمجان یک سوراخ ریز بزنید تا موقع پخت داخل بادمجان حرارت جریان داشته باشد و بهتر کباب شود. سپس روی حرارت بگذارید تا کبابی و دودی شود. برای راحت تر گرفتن پوست بادمجان ها آن را زیر آب سرد نگیرید که مزه آن از بین برود.

مرحله سوم

بادمجان های کبابی را داخل قابلمه بگذارید و در آن را ببندید تا عرق کند و پوست آن راحت کنده شود. حالا بادمجان را ساطوری و له و کنید. اگر بادمجان تخم داشت تا جایی که می توانید تخم آن را جدا کنید تا تلخ نشود.

مرحله چهارم

گوجه را هم پوست بگیرید و ساطوری کنید. گردو را باید آسیاب یا پودر نمایید. بعد چند حبه سیر را رنده یا له کنید. کره را در قابلمه با حرارت کم ذوب نمایید. بعد سیر رنده شده را خیلی کوتاه تفت دهید.

مرحله پنجم

سپس سبزی های معطرخردشده (خالواش، چوچاق، گشنیز، پونه و نعنا) را به آن اضافه نمایید. بعد از آن، گردو را هم اضافه نمایید. خیلی کوتاه و در حدی که فقط گردوها داغ شود، به آن حرارت دهید و رب انار ترش هم به مواد اضافه نمایید.

مرحله ششم

سپس با باقی مواد تفت دهید. حالا بادمجان های ساطوری را به آن اضافه نمایید. بعد گوجه های کبابی را هم اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط نمایید تا مزه ها به خورد هم بروند و این غذای گیلانی خوشمزه، قشنگ جا بیفتد.

مرحله هفتم

در آخر هم به آن نمک، فلفل سیاه و گلپر اضافه نمایید. دختر لوس شما آماده است. در نبود سبزی های محلی می توان از باقی سبزی های معطر که دوست دارید، استفاده نمایید و به خاطر نداشتن خالواش و چوچاق لذت چشیدن این غذای گیلانی را از دست ندهید.

مرحله هشتم

در این مرحله به جای رب انار می توانید از آبغوره استفاده کنید. ولی گیلانی ها معمولا از رب انار برای این غذا استفاده می کنند. این غذا در گیلان هم با نان هم با برنج سرو می شود ولی با نان مجذوب کننده تر است. اگر دوست دارید یک برنج خوش طعم کنار این غذا داشته باشید، 8 ترفند برای جلوگیری از شفته شدن برنج را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای بیشتر از آشپزی، لای پلو قشقایی را مطالعه نمایید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2093

به "این دختر لوس شمالی معروفیت جهانی دارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "این دختر لوس شمالی معروفیت جهانی دارد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دختر لوس شمالی معروفیت جهانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید