بلینکن: بایدن در دیدار با پوتین روابط باثبات دوجانبه را بررسی می کند

به گزارش مجله تانی بای، در حالی که وزرای امور خارجه کشورهای گروه 7 امروز دورنمای روابط با روسیه را بررسی می کنند، به گفته بلینکن، در نشست سران روسیه-آمریکا نیز موضوع روابط باثبات بین واشنگتن و مسکو مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بلینکن: بایدن در دیدار با پوتین روابط باثبات دوجانبه را بررسی می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دومینیک راب همتای انگلیسی خود در لندن، اعلام نمود که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده قصد دارد در دیدار احتمالی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امکان باثبات شدن روابط دوجانبه را بررسی کند.

وزیر خارجه آمریکا توضیح داد: رئیس جمهور بایدن از مدتها قبل، قبل از پیروزی در انتخابات، بطور دقیق اعلام نمود که اگر روسیه تصمیم به اقدامات تهاجمی و بی پروا بگیرد، ما به آنها پاسخ مناسب خواهیم داد. البته واشنگتن تمایل ندارد که روابط دوجانبه دچار تنش و تیرگی شود و ما ترجیح می دهیم که با مسکو روابط باثبات و بیش از پیش قابل پیش بینی داشته باشیم و اگر طرف روسی به این سمت حرکت کند، ما از آن استقبال می کنیم و من فکر می کنم که این مسئله، یکی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره در نشست سران دو کشور باشد.

بلینکن یکی از موارد همکاری های دوجانبه را تمدید 5 ساله توافقات بین روسیه و آمریکا در زمینه اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی در ماه فوریه (زمستان گذشته) نامید و یادآور شد که عرصه هایی وجود دارند که همکاری دو کشور منافع مشترک آنها را تأمین می کند. وی با اشاره به اینکه دورنمای همکاری های دوجانبه بستگی به تصمیم مقامات مسکو دارد، در عین حال تأکید کرد که واشنگتن اقدامات طرف روسی و خط مشی در پیش گرفته این کشور را مورد توجه دقیق قرار خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از تحریم های جدید دولت انگلیس علیه 14 شهروند روسی به خاطر قضیه آلکسی ماگنیتسکی وکیل روس حمایت کرده و یادآور شد که هر دو کشور بطور کامل متعهد به تصمیمات ناتو و اقدامات در نظر گرفته شده برای دفاع از ارزش های مشترک در پاسخ به اقدامات روسیه هستند.

ضمن اینکه دفتر روابط خارجی دولت انگلیس نیز اعلام نمود که وزرای امور خارجه کشورهای گروه 7 در نشست امروز (سه شنبه) خود قصد دارند روابط دوجانبه با روسیه، چین و ایران را بررسی کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1581

به "بلینکن: بایدن در دیدار با پوتین روابط باثبات دوجانبه را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: بایدن در دیدار با پوتین روابط باثبات دوجانبه را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید