بهترین شغل آزاد در شهر های کوچک به همراه تخمین سرمایه اولیه و درآمد

به گزارش مجله تانی بای، شغل آزاد شغلی است که افراد با سرمایه گذاری شخصی خود کسب و کاری را راه اندازی می کنند و به ارائه خدمات می پردازند. ایده کسب درآمد از طریق شغل آزاد، تنها متعلق به شهر های بزرگ نیست، بلکه در شهر های کوچک هم می توان از طریق مشاغل آزاد به درآمد زیادی دست پیدا کرد. اما بهترین شغل آزاد در شهر های کوچک کدام است؟ پاسخ این سؤال نیاز به بررسی عوامل مهمی مانند میزان سرمایه، موقعیت مکانی شهر و نیاز معیشتی ساکنان آن دارد. در ادامه این مقاله، با چند ایده برای راه اندازی کار آزاد در شهر های کوچک با ما همراه باشید.

بهترین شغل آزاد در شهر های کوچک به همراه تخمین سرمایه اولیه و درآمد

معرفی بهترین شغل آزاد در شهر های کوچک

سرمایه گذاری برای مشاغل آزاد در شهر های کوچک اگر به درستی انجام بگیرد، می تواند درآمد زیادی با خود به همراه داشته باشد. در ادامه به معرفی چند ایده برای پیدا کردن بهترین مشاغل آزاد در شهر های کوچک می پردازیم:

1. تأسیس سوپرمارکت یا فروشگاه مواد غذایی

از آنجایی که خوراک یکی از نیاز های اساسی انسان است و این شغل به طور مستقیم با مواد غذایی در ارتباط است، می توان گفت تأسیس سوپر مارکت بهترین شغل آزاد در شهر های کوچک است. برای رسیدن به سود در این شغل، باید ابتدا نیاز های شهر خود را بررسی کنید و از اقلامی در فروشگاه خود استفاده کنید که بیشترین میزان فروش را داشته باشند؛ مثلاً در برخی شهر ها و روستا ها مواد غذایی خاصی استفاده می شوند. همچنین تنوع در محصولات به رسیدن به سوددهی کمک بسکمک می کند.

سرمایه مورد نیاز60 میلیون تومان به بالا
وسایل اولیه مورد نیازیخچال، فریزر، قفسه مواد غذایی، ترازو
میانه درآمدروزانه 800 هزار تومان به بالا

2. راه اندازی سالن زیبایی

یکی دیگر از بهترین شغل های آزاد در شهر های کوچک که به آن می پردازیم، مدیریت سالن زیبایی است. برای داشتن چنین مکانی نیاز به سرمایه به نسبت زیاد برای تهیه لوازم موردنیاز سالن و همچنین گذراندن دوره های آرایشگری دارید. لازم به ذکر است که تأسیس سالن آرایشی نیاز به دریافت مجوز دارد. سرمایه اولیه و درآمد سالن آرایشگری در شهر های کوچک به شرح زیر است:

سرمایه اولیه (با احتساب خرید وسایل و اجاره سالن) 100 میلیون به بالا
وسایل اولیه مورد نیازصندلی میکاپ، آیینه ها، صندلی اصلاح، پدیکور و صندلی های مخصوص هر لاین، تخت اپیلاسیون و ماساژ، تجهیزات آرایش و پیرایش(آینه، سشوار، قیچی و …)، میزناخون، سرشور، کمدها، قفسه ها و جالباسی، کامپیوتر یا لپ تاپ، دستگاه کارت خوان، نرم افزار CRM، دوربین مداربسته، تابلوهای تبلیغاتی سردر سالن
درآمد روزانه700 هزارتومان به بالا

نکته: بر اساس توافق صاحب سالن و آرایشگر، میزان درآمد سالن می تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول، 40 درصد از درآمد آرایشگر به صاحب سالن تعلق می گیرد.

3. راه اندازی مرغداری

صنعت مرغداری و پرورش مرغ از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین دلیل سرمایه گذاری های زیادی روی آن اجرا شده. مرغداری در صورت وجود سرمایه اولیه کافی می تواند بهترین شغل آزاد در شهر های کوچک باشد. شما می توانید پس از کسب دانش تخصصی، محیطی را برای پرورش طیور فراهم کنید. لازم به ذکر است که فعالیت در این صنف نیاز به کسب مجوز های لازم دارد و حداقل 30 درصد از سرمایه اولیه باید برای تأمین زمین مرغداری خرج شود.

سرمایه اولیه مورد نیاز2.5 تا 3 میلیارد
حدود درآمد ماهیانه80 میلیون
امکانات مورد نیازساختمان مرغداری، امکانات و تجهیزات مرغداری، دستگاه تهویه و...

4. تعمیرات خودرو

به دلیل در دسترس نبودن نمایندگی های رسمی خودروسازان در شهر های کوچک، احداث تعمیرگاه برای تعمیرات خودروی ساکنین آن شهر می تواند نیاز افراد بسکمک را برطرف کند. هزینه راه اندازی تعمیرگاه بسته به هر شهر می تواند متفاوت باشد. تعمیرات خودرو یکی از بهترین شغل های آزاد در شهر های کوچک به شمار میرود و به طور کلی هزینه و سرمایه اولیه شامل موارد زیر است:

هزینه اجاره تعمیرگاه3 تا 25 میلیون تومان درماه
هزینه ابزار مکانیکی15 میلیون تومان به بالا
بیمه2 تا 4 میلیون تومان در سال
حدود درآمد800 هزارتومان به بالا

لازم به ذکر است که برای فعالیت در این شغل نیاز به گذراندن دوره های فنی و حرفه ای خواهید داشت.

5. تولید و ساخت مبلمان

مبل از نیاز های اساسی هر خانه ای است. این روزها کمتر خانه ای است که مبل نداشته باشد، به همین دلیل، مبل سازی را می توان در گروه پردرآمد ترین مشاغل قرار داد. یکی از مهم ترین مواردی که برای ورود به این شغل باید در نظر داشته باشید، داشتن سرمایه کافی برای فراهم کردن کارگاه مناسب است. خلاقیت در ایجاد طرح های منحصر به فرد، نقش مهمی را در سود دهی این حرفه ایفا می کند. سرمایه اولیه و درآمد مبل سازی به شرح زیر است:

سرمایه اولیهحداقل 100 میلیون تومان
حدود درآمد15 میلیون تومان (این مبلغ بسته به سفارشات ماهانه و روزانه می تواند متفاوت باشد)
امکانات اولیه چوب، پارجه مبلی، دستگاه های برش، پرس و دوخت

6. گل فروشی

گل فروشی یکی از شغل های مجذوب کننده است که درصورت در نظرگرفتن موقعیت مکانی و جامعه هدف دقیق، می تواند سود بالایی به همراه داشته باشد. بعد از شناخت گل ها، اولین مهارت لازم برای فعالیت در این شغل، آشنایی کامل با هنر گل آرایی است؛ درواقع بدون این مهارت، قادر به بازاریابی برای فروش گل های خود نخواهید بود. سرمایه اولیه و درآمد گل فروشی به شرح جدول زیر است:

حداقل سرمایه اولیهحدود 100 میلیون تومان (با احتساب اجاره)
حدود درآمد15 تا 30 میلیون تومان (این رقم بسته به موقعیت شهر و شرایط معیشتی ساکنان آن می تواند متفاوت باشد)
امکانات مورد نیازگل، کاغذ، ربان، اسپری برگ، کنف، ابزار زینتی و …

مزایا و معایب مشاغل آزاد

اکنون که با ایده های راه اندازی بهترین شغل آزاد در شهر های کوچک آشنا شدیم، بیایید نگاهی به مزایا و معایب این نوع مشاغل نیز داشته باشیم:

مزایا

  • ساعت کاری منعطف؛
  • آزادی عمل؛
  • نیاز نداشتن به داشتن تحصیلات بالا؛
  • نیاز نداشتن به حضور کارفرما.

معایب

  • نیاز به سرمایه اولیه؛
  • نبود درآمد ثابت؛
  • احتمال خطر ورشکستگی.

جمع بندی

کسب درآمد از طریق شغل آزاد فقط به شهر های بزرگ محدود نمی شود و در شهر های کوچک هم می توان به درآمد زیادی دست پیدا کرد. ما سعی کردیم در پاسخ به این سؤال که بهترین شغل آزاد در شهر های کوچک چیست، به بررسی چند ایده کاربردی بپردازیم و در پایان هم نگاهی به مزایا و معایب شغل آزاد داشته باشیم.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2106

به "بهترین شغل آزاد در شهر های کوچک به همراه تخمین سرمایه اولیه و درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شغل آزاد در شهر های کوچک به همراه تخمین سرمایه اولیه و درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید