تاکید تخت روانچی بر تاثیر تحریم ها بر فرایند مبارزه با کرونا به خصوص در سوریه و یمن

به گزارش مجله تانی بای، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل به تاثیر تحریم ها بر فرایند مبارزه با کرونا به خصوص در سوریه و یمن اشاره نمود و گفت: این تحریم های یکجانبه عملاً بیماران را بیشتر از همه هدف قرار می دهد.

تاکید تخت روانچی بر تاثیر تحریم ها بر فرایند مبارزه با کرونا به خصوص در سوریه و یمن

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک، در بیانیه ای در نشست شورای امنیت این سازمان که برای آنالیز آثار کرونا برگزار گردید، گفت: بیماری های همه گیر با نرخ مرگ و میر بالا، دارای آثار منفی بر شرایط مالی و اجتماعی کشورهای درگیر در مخاصمات بوده و با اضافه کردن یک لایه دیگر بر مسائل موجود آنها، شرایط را پیچیده تر می نمایند.

وی در این راستا به بعضی مسائل که در نتیجه گسترش کرونا در منطقه و به ویژه در سوریه و یمن پیش آمده است، اشاره نمود و اضافه کرد: این شرایط با اعمال تحریم یکجانبه اخیر آمریکا علیه مردم سوریه و نیز تداوم محاصره بنادر و فرودگاه های یمن، تشدید شده است.

تخت روانچی گفت که ایران، به عنوان کشوری که تحت تأثیر کرونا بوده و هدف تحریم های آمریکا نیز واقع شده است، به خوبی واقف است که این تحریم ها، با پیشگیری از واردات تجهیزات پزشکی و دارو، چگونه و تا چه اندازه ظرفیت کشورهای هدف را در مقابله با کرونا تضعیف می نمایند. این تحریم های یکجانبه عملاً بیماران را بیشتر از همه هدف قرار می دهند و نشانگر آن است که تحریم های مذکور تا چه اندازه غیراخلاقی، غیرانسانی و نامشروع هستند.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: کرونا دشمن مشترک خانواده بشر است و تنها راه مقابله با آن نیز همبستگی عملی و همکاری دنیای بوده و هر گونه تحریم به ضرر منافع کل دنیایان است. به همین خاطر است که دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از شخصیت های بین المللی و رهبران سیاسی و مذهبی دنیا خواهان لغو فوری تحریم ها شده اند.

سفیر ایران در خاتمه سخنانش تأکید کرد که در کنار آنالیز آثار این بیماری در کشورهای درگیر مخاصمات مسلحانه، باید پیامدهای اعمال تحریم های یکجانبه بر آنها نیز مورد آنالیز قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1056

به "تاکید تخت روانچی بر تاثیر تحریم ها بر فرایند مبارزه با کرونا به خصوص در سوریه و یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید تخت روانچی بر تاثیر تحریم ها بر فرایند مبارزه با کرونا به خصوص در سوریه و یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید