حدود نیم میلیون ابتلا به کرونا در فرانسه طی یک روز

به گزارش مجله تانی بای، آمار رسمی نشان می دهد که طی روز سه شنبه حدود نیم میلیون نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده آند.

حدود نیم میلیون ابتلا به کرونا در فرانسه طی یک روز

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گزارش های رسمی حاکی از آن است که طی روز سه شنبه دست کم 464 هزار و 769 نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شدند.

این آمار، بالاترین اندازه ابتلا به کرونا در فرانسه از شروع همه گیری کرونا در این کشور به شمار می آید.

اخیراً سویه نو کرونا با نام اُمیکرون در حال شیوع در کشورهای دنیا است و آمریکا و اروپا را با موج نوی از موارد ابتلا و بستری روبرو نموده است.

سازمان دنیای بهداشت روز 5 آذر 1400 طی جلسه ای در ژنو با انتشار بیانیه ای رسما سویه B.1.1529 را با نام اُمیکرون معرفی کرد و آن را در رده های نگران نماینده در کنار سویه های آلفا، بتا، دلتا و گاما قرار داد. این سازمان در بیانیه خود به تمام کشورهای دنیا توصیه کرد تا با افزایش نظارت و آنالیز ژنتیکی سویه به درک بهتر آن یاری نمایند.

این نهاد دنیای اخیراً در گزارشی گفت موارد ابتلا به اُمیکرون هر 36 تا 72 ساعت، دو برابر می گردد که این امر نشان می دهد این سویه نو از رشد قابل توجهی نسبت به نوع دلتا برخوردار است.

در حالی که تصور می گردد بیماری ناشی از سویه اُمیکرون به طور بالقوه شدت کمتری دارد، مقامات بهداشت و سلامت هشدار داده اند که تعداد زیاد ابتلاها می تواند سیستم های درمانی را تحت فشار قرار دهد که بعضی از آن ها همین حالاها هم در کوشش برای مدیریت افزایش بیماران و کمبود کارکنان هستند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1986

به "حدود نیم میلیون ابتلا به کرونا در فرانسه طی یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود نیم میلیون ابتلا به کرونا در فرانسه طی یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید