خبرنگاران فرماندار ری: استفاده از پساب جایگزین چاه های آب در بخش صنعت شود

به گزارش مجله تانی بای، شهرری - خبرنگاران - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: توسعه پایدار منابع از راهکارهای مهم و اساسی برای مدیریت امور آب بوده و بهره مندی از پساب ها یکی از عوامل تحقق این امر است که در این راستا بایستی استفاده از پساب جایگزین چاه های آب جهت مصارف صنعتی در این شهرستان شود.

خبرنگاران فرماندار ری: استفاده از پساب جایگزین چاه های آب در بخش صنعت شود

حسین توکلی کِجانی روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ری گفت: شرایط اقلیمی، کاهش آب سدها و افزایش میزان مصرف باعث بروز مشکلاتی در حوزه تامین آب شده که رفع این مشکل حیاتی، نیازمند همراهی مردم و مدیریت منابع آبی است.

وی گفت: عمده مصرف آب در کشور مربوط به حوزه های کشاورزی و صنعت است و باید برای بارگزاری ها از ابتدا برنامه ریزی لازم اجرا شده و مکان های مناسب دارای زیرساخت مدنظر قرار گیرد.

این مسئول گفت: صیانت از منابع آبی با توجه به نزدیکی فصل گرما و شرایط کرونایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این خصوص دستگاه های متولی تامین آب، برای ایام پیش رو تمهیدات لازم را در نظر گیرند.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: تخصیص حقابه کشاورزان از مطالبات جدی مجموعه شهرستان ری است که بایستی شرکت آب منطقه ای با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان ری هماهنگی و پیگیری های لازم برای اختصاص حقابه کشاورزان از رودخانه های کن و کرج در محدوده سرزمینی ری و همچنین پساب تصفیه خانه جنوب تهران را انجام دهند.

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری، معاونین فرماندار، بخشداران، رئیس اداره امور منابع آب شهرستان و سایر مسئولان با هدف بررسی ساماندهی برداشت آب از رودخانه کرج در محدوده بندهای احداثی بر روی این رودخانه در پایاب سد فشافویه و برنامه عملیاتی صیانت از منابع آب آشامیدنی با توجه به شرایط اضطراری سال جاری روز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران، شهرستان ری با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و 10 هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1589

به "خبرنگاران فرماندار ری: استفاده از پساب جایگزین چاه های آب در بخش صنعت شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار ری: استفاده از پساب جایگزین چاه های آب در بخش صنعت شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید