درخواست حذف پروتکل پذیرش 60 درصدی مسافر در پروازها

به گزارش مجله تانی بای، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از درخواست برای حذف پروتکل پذیرش مسافر با 60 درصد ظرفیت هواپیما با اشاره به استعلام الکترونیکی شرایط ابتلای مسافران به کرونا خبر داد.

درخواست حذف پروتکل پذیرش 60 درصدی مسافر در پروازها

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی، از ترجیح مدیران بسکمک از شرکت های هوایی برای ابطال برخی از پروازها خبر داد. وی با اشاره به نارضایتی فعالان این صنعت و مدیران شرکت های هواپیمایی، گفت:

شرکت های هواپیمایی پایبند به مصوبات و دستورالعمل های شورای عالی هواپیمایی هستند و طبق مصوبات این شورا اجازه فروش بلیط هواپیما با کف نرخ را نداریم و همچنین سقف قیمتی را تا 10 درصد می توان افزایش داد. هر چند فعالان صنعت و مدیران شرکت های هواپیمایی نارضایتی خود را از این تصمیمات اعلام کردند؛ اما ملزم به اجرای آن هستند.

اسعدی سامانی ضمن یادآوری انجام استعلام الکترونیکی شرایط ابتلا به کرونا در مسافران پیش از خرید بلیط هواپیما و در ترمینال از اول آذرماه، اذعان کرد:

انجام این استعلام و غربالگری دیگری نیازی به اجرای پذیرش مسافر با 60 درصد ظرفیت هواپیما نیست؛ اما همچنان ایرلاین ها ملزم به اجرای این پروتکل هستند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با ابراز اینکه تصمیمات اتخاذ شده، کاهش شدید پروازها و ضرر و زیان شرکت های هواپیمایی را در بر داشته است، گفت:

به سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی درخواست حذف پروتکل محدودیت در پذیرش مسافر را با توجه استعلام گیری تست کرونای مسافران داده ایم و وزارت بهداشت باید در این باره تصمیم بگیرد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست وجوی پرواز خبرنگاران می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان ترین بلیط را خریداری کنید.

منبع: کجارو / cannews.aero
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1990

به "درخواست حذف پروتکل پذیرش 60 درصدی مسافر در پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست حذف پروتکل پذیرش 60 درصدی مسافر در پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید