در همدان تنها جراحی پیوند کلیه انجام می شود

به گزارش مجله تانی بای، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:فقط پیوند کلیه اهدایی بیماران مرگ مغزی در همدان انجام می شود و برای برداشت دیگر اعضا بیمار به تهران اعزام می شود.

در همدان تنها جراحی پیوند کلیه انجام می شود

به گزارش خبرنگاراز ، دکتر ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: فقط پیوند کلیه اهدایی از بیماران مرگ مغزی در همدان انجام می شود و برای برداشت دیگر اعضا بیمار به تهران اعزام می شود.

او افزود:از دوسال گذشته مرحله اول شناسایی افراد واجد شرایط پیوند کبد شروع و سپس با دریافت مجوز از سوی وزارت خانه در حال حاضر در مرحله فراهم آوری و زیرساخت های لازم هستیم.

او افزود: پیوند کبد یک موضوع فوق تخصصی است که باید دارای تیم های متخصص و مجرب برای انجام پیوند باشیم از این رو آموزش و جذب این افراد زمان بر است و در یک تا دوسال آینده برای عمل پیوند کبد آماده می شویم.

جلیلی با بیان به اینکه پیوند کبد یک اقدام حساسی است که یک نفر نمی تواند آن را انجام دهد و این پیوند نیازمند تیم متخصص و مجرب است اعلام نمود: درحال حاضر در مرحله فراهم سازی پیوند کبد هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره با اینکه شیوع ویروس کرونا فرایند پیشرفت این اقدام را کند کرده است گفت: این مرکز در یک یا دوسال آینده در همدان راه اندازی می شود.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1765

به "در همدان تنها جراحی پیوند کلیه انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در همدان تنها جراحی پیوند کلیه انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید