راننده های شخصی سرویس مدارس باید مورد تائید باشند

به گزارش مجله تانی بای، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت:رانندگان درون شهری دارای پروانه هستند و در جهت امنیت دانش آموزان راننده های شخصی در سرویس مدارس نیز باید مورد تائید باشند.

راننده های شخصی سرویس مدارس باید مورد تائید باشند

به گزارش خبرنگاران ، محمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار گردید مطرح نمود:در بازگشایی مدارس هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی در جهت تردد دانش آموزان به عمل آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم اضافه کرد: رانندگان درون شهری دارای پروانه هستند و در جهت امنیت دانش آموزان راننده های شخصی در سرویس مدارس نیز باید مورد تائید باشند.

وی بیان نمود: در صورتی که خانواده ها و مدارس وضعیت رانندگان را تائید نمایند و استعلامات لازم گرفته گردد تاکسی های شخصی می توانند در سرویس مدارس حضور یابند.

هاشمی گفت: در جهت حفظ سلامت دانش آموزان نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت باید نظارت بیشتری بر فعالیت سوپرمارکت های اطراف مدارس داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در این جلسه ساماندهی مهدکودک های غیر مجاز را خواهان شد و گفت: برخی از این فعالیت های غیر قانونی مشکلاتی را به وجود می آورد و باید جلوی فعالیت های غیر قانونی آن ها گرفته گردد.

عطاءالدین قاسمی بیان نمود:رسالت آموزش و پرورش تربیت و آموزش دانش آموزان است و دستگاههای دیگر نمی توانند بدون مجوز در این عرصه ورود پیدا نمایند.

در ادامه نیز معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم مطرح نمود:در امسال 13 هزار دانش آموز به جمعیت محصل قم اضافه نموده شد و این امر مشکلاتی را در تامین فضای آموزشی به وجود آورد.

علی محمدی اظهار کرد: از فضای خالی در مدارس برای تامین کلاس ها استفاده نموده ایم و بر این اساس 500 کلاس درس به مجموعه کلاس ها اضافه شد.

وی گفت: در پردیسان 3 واحد آموزشی با توجه به تراکم جمعیت راه اندازی شد و در مناطق 2 و 3 به دلیل کاهش جمعیت از تعداد کلاس ها کاسته شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم توضیح داد: در قم 2064 نفر کمبود نیروی معلم وجود دارد که یک هزار و 560 نفر در دوره متوسطه اول، دوم و 485 نفر در فنی حرفه ای و 46 نفر در آموزش و پرورش استثنایی کمبود وجود دارد.

وی شرح داد: تاکنون بیش از 98 درصد از دانش آموزان در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت نام گردیده اند و به نظر می رسد تعداد دانش آموزان افزایش می یابد.

در این جلسه رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش قم در مورد لباس فرم دانش آموزی بیان نمود: 60 فراورینماینده لباس های فرم را فراوری کردند و با نظارت مسئولان کمترین تخلفات صورت گرفت.

حسین یوسفی اضافه کرد: این لباس ها با پارچه ایرانی فراوری و در 81 پایگاه توزیع شد با تمهیدات لازم لباس های فرم دو ساله است تا خانواده ها به لحاظ مالی با مشکل روبرو نشوند.

وی اظهار کرد: برای 20 هزار دانش آموز استان قم سرویس مدرسه در نظرگرفته گردیده و در این باره با 12 شرکت قراردادها بسته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 11

به "راننده های شخصی سرویس مدارس باید مورد تائید باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راننده های شخصی سرویس مدارس باید مورد تائید باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید